A leading and knowledge-based financial group with a diverse set of technological services

بولتن هفتگی منتهی به 11 تیر 1400

بولتن هفتگی منتهی به 11 تیر 1400

  • در هفته گذشته در بازارهای داخلی در برخی از بخش‌ها شاهد افزایش و در برخی دیگر شاهد کاهش شاخص‌ها بودیم. در بخش بازار سرمایه، طی هفته گذشته شاخص کل با افزایش همراه شد و بر روی عدد 1.256.978 واحدی قرار گرفت.
  • دلار نیمایی 5% افزایش داشت و به محدوده 220.000 ریال رسید و دلار آزاد نیز با 5% افزایش به محدوده 250.000 ریال رسید.
  • با توجه به افزایش قیمت دلار، قیمت سکه نیز با 5% افزایش در محدوده 107 میلیون ریال معامله شد.
  • بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود در مورد اقتصاد چین؛ پیش بینی از رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی را به ۸.۵ درصد افزایش داد. بانک جهانی آورده است:با توجه به عادی سازی پیوسته فعالیت های اقتصادی، دامنه احیای اقتصادی در چین گسترش یافته است.
  • بزرگترین شرکت تجارت کننده نفت دنیا میگوید که با وجود اختلاف اوپک و امارات در خصوص روند افزایش تولید نفت، انتظار دارد تفاهم نامه مورد تأیید اوپک هر چه سریعتر نهایی شود. در صورت تفاهم افزایش تولید نفت تقاضا همچنان جلوتر از عرضه رشد کرده و لذا انتظار تدام رشد قیمتها در ادامه سال می رود.
  • علی رغم کاهش واردات گاز طبیعی به اروپا همچنان سمت تقاضای خرید گاز طبیعی در دنیا بالا است و رکورد قیمت چند ساله نیز جابه جا شده است. افزایش تقاضای گاز از سوی کشورهای صادرکننده آمریکای مرکزی نیز به دلیل خشکسالی و کاهش سطح آب سدها، در حال استفاده بیشتر از گاز طبیعی در تولید برق و انرژی مورد نیاز خود هستند. افزایش قیمت گاز طبیعی در دنیا و ارتباط آن با قیمت خوراک شرکت‌های پتروشیمی و صنایع دیگر، باعث نگرانی فعالان بخش تولید کشور شده است.

برای دانلود گزارش فوق از طریق لسنک زیر اقدام فرمایید:

بولتن هفتگی منتهی به 11 تیر 1400

 

 

کد مقاله

8836

تاریخ انتشار

2021/07/05

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8836

اشتراک گذاری