A leading and knowledge-based financial group with a diverse set of technological services

سیاست گذاران در اقدامات بعدی دچار اختلاف نظر می شوند؟

سیاست گذاران در اقدامات بعدی دچار اختلاف نظر می شوند؟

مقامات فدرال رزرو با تاکید بر افزایش نرخ بهره در حقیقت «با آتش بازی می کنند» و بدین صورت پیامدهای رکود اقتصادی افزایش می یابد، زیرا به نظر می رسد سیاست گذاران در اقدامات بعدی دچار اختلاف نظر شوند.

چرا شاخص داو پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را 0 درصد تعیین کرد، سقوط کرد؟

  • به نظر می رسد سیاست گذاران فدرال رزرو در مورد اقدامات بعدی با نرخ بهره اختلاف نظر دارند.
  • بخش اقتصادی سنجی پانتئون می گوید: برخی از مقامات از افزایش بیشتر نرخ ها حمایت می کنند، اما در حقیقت آنها “با آتش بازی می کنند”.
  • این شرکت گفت: افزایش بیشتر نرخ‌ها “بیش از حد بالا خواهد بود.”

به گفته بخش اقتصادی سنجی پانتئون ، سیاستگذاران فدرال رزرو در مورد اقدامات بعدی با نرخ بهره برای کاهش تورم به نظر می رسد اختلاف نظر دارند، اما کسانی که به دنبال افزایش نرخ بهره بالاتر هستند، خطر رکود را برای بزرگترین اقتصاد جهان افزایش می دهند.

ایان شفردسون و کایران کلنسی، اقتصاددانان در این باره اذعان نمودند: «رویکرد گاوی ما در برابر رویکرد تهاجمی فدرال رزرو بدین صورت است که ما کاملاً براین باوریم که آنها قبلاً به اندازه کافی نرخ ها را افزایش داده اند، و افزایش بیشتر نرخ ها – در واقع، نه کاهش سریع نرخ ها دیگربیش از حد انتظار است.

آنها به این نتیجه رسیده اند که سابقه چند چرخه گذشته نشان می دهد که تورم پایین تقریباً دو سال پس از اوج رخ می دهد. شاخص قیمت مصرف کننده در ژوئن 2022 به 9.1 درصد رسید که بالاترین نرخ در 41 سال گذشته است.

آنها گفتند: «با توجه به اینکه افزایش‌های تجمعی در این چرخه شدیدترین افزایش‌ها از سال 1980 بوده است، ما بسیار مطمئن هستیم که اکنون – فقط 14 ماه پس از اولین افزایش نرخ – می توان گفت که فشار نزولی زیادی بر تورم در راه است.» پس منطقی نیست که بگوییم اعداد تورم کنونی نشان دهنده نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره است.

مقامات فدرال رزرو در روزهای اخیر در حالی که کمیته بازار آزاد فدرال به نشست 14 ژوئن خود نزدیک می شوند، به بحث و بررسی موردنیاز پرداخته اند. نظر مقامات در مورد اینکه آیا کمیته افزایش نرخ ها را کافی می داند یا دوباره نرخ ها را پس از دهمین افزایش متوالی در جلسه مارس افزایش می دهد، متفاوت به نظر می رسد.

به گفته موسسه پانتئون، سیاست گذارانی که از افزایش بیشتر نرخ بهره حمایت می کنند، در حقیقت«با آتش بازی می کنند»، زیرا نرخ های بهره حتی بدون ایجاد بحران بانکی ، خطر رکود را افزایش می دهد.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، هفته گذشته در خطاب به CNBC گفت: “اگر قرار است سوگیری برای اقدام وجود داشته باشد، برای من این یک سوگیری است که به جای کاهش کاهش، کمی بیشتر شود.” او همچنین کاهش نرخ بهره را در سال جاری حتی در صورت وقوع رکود دور از انتظار دانست.

همچنین در میان نظرات مختلف فدرال رزرو، رئیس فدرال رزرو دالاس، لوری لوگان، هفته گذشته اعلام نمود که بانک مرکزی ممکن است نتواند افزایش نرخ بهره را در نشست آتی خود متوقف کند. او به انجمن بانکداران تگزاس در سن آنتونیو گفت: “داده های هفته های آینده هنوز می تواند نشان دهد که حذف یک جلسه گزینه مناسبی است. اما از امروز، ما دیگر در موضع قبلی قرار نداریم.”

در همین حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانسی هفته گذشته گفت که شرایط مالی سخت تر احتمالاً بر رشد اقتصادی، بازار کار و تورم فشار زیادی وارد خواهد کرد.

“بنابراین، در نتیجه، نرخ سیاست ما ممکن است نیازی به افزایش آنقدر زیاد نداشته باشد. البته، میزان افزایش یا کاهش این نرخ نامشخص است.”

در بازار آتی صندوق های فدرال رزرو 76 درصد احتمال این وجود داشت که FOMC نرخ معیار خود را در مقادیر 5 تا 5.25 درصد حفظ نماید.

 

 

منبع:consent.yahoo

مشاهده خبر

 

کد مقاله

17388

تاریخ انتشار

2023/05/24

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=17388

اشتراک گذاری