A leading and knowledge-based financial group with a diverse set of technological services

بولتن هفتگی منتهی به 10 اردیبهشت 1400

بولتن هفتگی منتهی به 10 اردیبهشت 1400

  • در هفته گذشته با وجود افشاء عملکرد12 ماهه سال مالی 1399 قابل توجه همراه با گزارش ماهانه مناسب از بسیاری از شرکت‌ها، بورس تهران کماکان روندی نزولی داشت و هیچ گونه واکنش مثبتی نسبت به این گزارشات نشان نداد.
  • در بازارهای موازی دلار تغییر چندانی نداشت، و طلا و سکه متاثر از کاهش قیمت اونس جهانی، با کاهش همراه بودند.
  • در هفته گذشته بیشتر شاخص‌های مهم اروپایی و آمریکایی صعودی بودند. با افزایش حجم فعالیت‌‌های تجاری و احیای تدریجی سطح تقاضا میزان سودآوری شرکت‌های بزرگ بورسی مجددا رو به افزایش است. نتایج یک بررسی صورت گرفته نشان می‌دهد بیش از سه چهارم شرکت‌های لیست شده در شاخص اس اند پی ۵۰۰ آمریکا، در سه ماهه نخست امسال سودآوری بیشتری از مقداری داشته‌اند که قبلا برای آن‌ها پیش بینی شده بود. علاوه بر شرکت‌های بزرگ آمریکایی، وضعیت برای شرکت‌های اروپایی نیز در نخستین فصل سال 2021 نسبت به فصل قبل بهتر شده است.
  • در بخش کامودیتی‌ها، قیمت فلزات پایه رشد خوبی را تجربه کردند و برخی از آنها توانستند به بیشترین قیمت خود طی چندین سال اخیر برسند.
  • طلا همچنان با کاهش قیمت همراه است که دلیل آن کاهش تقاضا می‌باشد اما بسیاری از کارشناسان و فعالان اقتصادی آینده رو به رشدی را برای این فلز گرانبها متصور هستند.
  • نفت هفته گذشته را صعودی شروع کرد اما در آخرین روز معاملاتی به علت شیوع موج جدید ویروس کرونا در هند و در پی آن کاهش تقاضا، با کاهش مواجه شد.

برای دانلود گزارش فوق از طریق لینک زیر اقدام فرمایید:

بولتن هفتگی منتهی به 10 اردیبهشت 1400

 

کد مقاله

7967

تاریخ انتشار

2021/05/03

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=7967

اشتراک گذاری