A leading and knowledge-based financial group with a diverse set of technological services

بولتن هفتگی منتهی به 3 اردیبهشت 1400

بولتن هفتگی منتهی به 3 اردیبهشت 1400

  • آخرین هفته از فروردین ماه 1400 با منفی بودن تمام بازارهای سرمایه به پایان رسید. در این بین بورس با کاهش تقریبا 8 درصدی بدترین عملکرد را در بین بازارهای به اصطلاح موازی خود به ثبت رساند. عده ای از سرمایه گذاران و کارشناسان تحلیل های زیادی مبنی بر بهبود شرایط بورس در فروردین ماه ارائه داده بودند که خلاف این تحلیل هارا شاهد بودیم.
  • از یک سو بی اعتمادی مردم و از سوی دیگر شرایط سخت معیشتی و اقتصادی باعث شده است که توان سرمایه گذاری بلند مدت در بورس از سمت سرمایه گذاران خرد گرفته شود. عده‌ای بر این باور بودند که تمام پول های خروجی از بورس به سمت بانک ها یا صندوق های سرمایه گذاری روانه شود، اما آمارها این مسئله را نشان نمی‌دهد و شاید بتوان گفت که بیشتر این پول صرف استفاده روزمره بسیاری از سرمایه گذاران زیان دیده شده است.
  • شاخص های مهم بورسی جهان به ویژه در اروپا ریزش کردندکه دلیل اصلی این امر، خبر افزایش مالیات بر سرمایه بوده است که توسط بایدن اعلام شده است.
  • در بازار کامودیتی ها، قیمت محصولات فلزی در مجموع روندی صعودی داشتند اما در مقابل محصولات شیمیایی روندی نزولی یا بدون تغییر داشتند.
  • قیمت نفت به دلیل کاهش تقاضا از سمت هند ( به دلیل شیوع سریع ویروس کرونا) که سومین مصرف کننده بزرگ جهان می‌باشد با کاهش همراه شد.

برای دانلود گزارش فوق از طریق لینک زیر اقدام فرمایید:

بولتن هفتگی منتهی به 3 اردیبهشت 1400

 

 

کد مقاله

7902

تاریخ انتشار

2021/04/26

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=7902

اشتراک گذاری