گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

در سال ۱۳۹۸ با هدف حمایت از تولید داخلی و استفاده حداکثری از توان شرکت های تولید کننده تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به ویژه شرکت های دانش بنیان، گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیرو یک تفاهم نامه نسبت به برگزاری “اولین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی کشور” در جزیره کیش اقدام نمودند.

با توجه به دستاوردهای قابل توجه دوره اول و استقبال مخاطبین، دومین دوره این رویداد با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت داخلی در مساحتی به وسعت ۲۱ هزار متر مربع همراه با برگزاری ۴۰ نشست تخصصی با حضور مسئولین و دست اندرکاران گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، بنگاه های اقتصادی نظیر بانک ها و تامین سرمایه ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار گردید.

برگزاری بیش از ۵۰۰ جلسه از قبل هماهنگ شده بین مشارکت کنندگان و در نهایت عقد بیش از ۱۲۶ تفاهم‌نامه به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال و عملیاتی شدن ۸۰% تفاهم نامه های فوق طی ۱۰ ماه گذشته نشان دهنده عزم راسخ برگزار کنندگان در تحقق اهداف کلان برگزاری این نمایشگاه می باشد.

دستاوردهای موفق که حاصل برگزاری موفق رویدادهای گذشته بوده است؛ برگزارکنندگان نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی را بر آن داشته که با بهره گیری از تجربیات موفق پیشین و با هدف تضمین و تثبیت جایگاه تولیدکنندگان داخلی تجهیزات صنعت پتروشیمی نسبت به برگزاری دوره جدید این رویداد اقدام نمایند.

از همین رو در سال ۱۴۰۰ و در ادامه مسیر تحقق برنامه‌های از پیش تعیین شده، نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش در تاریخ ۲ لغایت ۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در جزیره کیش برگزار  گردید.

گروه مالی شهر نیز به عنوان هلدینگ تخصصی سرمایه گذاری بانک شهر و به منظور استفاده از ظرفیت های این حوزه جهت تامین مالی و مشارکت در طرح‌های تولیدی محصولات، مواد اولیه و قطعات زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کشور علی الخصوص شرکت‌های دانش بنیان، برای اولین بار در این رویداد حرفه ای شرکت نمود.
در خلال برگزاری نمایشگاه، جلسات تخصصی و مشورتی بسیار خوبی با برخی از تولید کنندگان و فعالان صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی و همچنین شرکتهای دانش بینان این حوزه برگزار و مقرر گردید به منظور تصیم گیری نهایی و عقد تفاهم نامه و قراردادهای احتمالی، ادامه جلسات مزبور در سطح مدیران عالی شرکت‌ها در محل دفتر مرکزی گروه مالی شهر پیگیری گردد.
گروه مالی شهر بر این عقیده است استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی های صنایع داخلی کشور در حوزه تولید مواد و محصولات زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، و برخورداری از مزیت نسبی کشور در این زمینه، سودآوری و بازدهی قابل توجهی را نصیب سرمایه گذاران این عرصه خواهد نمود. لذا گروه مصمم است جهت اعتلا و ارتقاء هرچه بیشتر سطح کیفیت و تنوع محصولات این صنعت، با بهره گیری از دانش و تخص مدیران و کارشناسان و منابع مالی در اختیار خود، اقدام به سرمایه گذاری و تامین مالی طرح های دارای توجهیه فنی و اقتصادی در این حوزه نماید. امید آنکه با حمایت از تولیدات داخلی با کیفیت در تمامی بخش های صنعتی و تولیدی کشور، موجبات ارتقاء سطح رفاه اجتماعی مردم، افزایش اشتغال جوانان و افزایش رشد اقتصادی فراهم گردد و طبق منویات مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) حرکت در مسیر رشد و توسعه همه جانبه کشور با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت های نخبگان داخلی بیش از پیش گسترش یابد.

کد مقاله

10240

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۲/۰۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10240

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات