گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

ریسک مرگ و میر حاصل از کووید “به طور چشمگیری کاهش یافته است”

ریسک مرگ و میر حاصل از کووید “به طور چشمگیری کاهش یافته است”

بیل گیتس روز جمعه به CNBC گفت که ریسک شدید بیماری ناشی از کووید-۱۹ “به طور گسترده‌ای کاهش یافته است” اما همه‌گیری یک ویروس دیگر کاملاً قطعی است. گیتس در سخنرانی در کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ آلمان، عنوان داشت که یک بیماری همه گیر جدید احتمالاً از یک عامل بیماری زای متفاوت در آینده شیوع خواهد یافت. گیتس افزود: پیشرفت در فناوری پزشکی می‌تواند زمان تولید واکسن را به شش ماه کاهش دهد. وی افزود که در صورت سرمایه گذاری از هم اکنون بر این بیماری، پیشرفت‌ در فناوری پزشکی باید به جهان کمک کند تا در مبارزه با این ویروس بهتر عمل کند.

گیتس گفت”: ما یک بیماری همه گیر دیگر خواهیم داشت. دفعه بعد با یک عامل بیماری زای متفاوت روبرو خواهیم بود”.

با گذشت دو سال از همه‌گیری ویروس کرونا، گیتس گفت که شدیدترین نوع عوامل بیماری زا از بین رفته اند زیرا بخش‌های عظیمی از جمعیت جهان سطحی از مصونیت را به دست آورده‌اند. شدت این ویروس نیز با ظهور نوع امیکرون کرونا کاهش یافته است. با این حال، گیتس گفت که در بسیاری از کشورها به دلیل خود ویروس سطحی از مصونیت ایجاد شده است و «نسبت به واکسن ها بیمار شدن همه افراد بهترعمل نموده است. »

او گفت: «احتمال ابتلا به بیماری شدید، که عمدتاً در میان سالخوردگان و افراد چاق یا مبتلا به دیابت دیده می‌شود، اکنون به دلیل قرار گرفتن در معرض عفونت به طور چشمگیری کاهش یافته است.»

گیتس گفت که برای رسیدن به هدف سازمان بهداشت جهانی برای واکسینه کردن ۷۰ درصد از جمعیت جهان تا اواسط سال ۲۰۲۲ “خیلی دیر” شده است. در حال حاضر ۶۱.۹ درصد از جمعیت جهان حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند. وی افزود که جهان باید در آینده برای توسعه و توزیع واکسن ها سریعتر عمل کند و از دولت ها می‌خواهد که از هم اکنون سرمایه گذاری خود را آغاز کنند.

گیتس افزود: «دفعه بعد باید تلاش کنیم، روند تولید واکسن را به جای دو سال، شش ماهه تحویل دهیم.»

»اگر منطقی باشیم هزینه آماده شدن برای همه گیری بعدی مثل تغییرات آب و هوایی آنقدر زیاد نیست، بله، دفعه بعد زودتر متوجه می شویم».

گیتس، از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس، با شرکت ولکام تراست بریتانیا همکاری نموده است تا ۳۰۰ میلیون دلار به ائتلاف نوآوری های آمادگی در برابر همه گیری کمک مالی نماید، و بدین صورت برنامه کواکس در همین شرکت برای تحویل واکسن به کشورهای کم درآمد و متوسط ​​طراحی شد. هدف CEPI جمع آوری ۳.۵ میلیارد دلار در تلاش برای کاهش زمان مورد نیاز برای تولید واکسن جدید به ۱۰۰ روز می باشد.

 

 

منبع:cnbc

مشاهده خبر

 

کد مقاله

10256

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۲/۰۸

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10256

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات