گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

قانونی شدن رمزارزها (کریپتو) در اوکراین

قانونی شدن رمزارزها (کریپتو) در اوکراین

اوکراین آخرین کشوری است که چارچوب قانونی را برای دارایی‌های کریپتو اتخاذ کرده است. پارلمان اوکراین روز پنجشنبه به لایحه دارایی‌های مجازی رای داد که همه ارزهای دیجیتال و دارایی‌های مجازی در این کشور قانونی می‌شدند. این لایحه ۳۰۰ رای موافق و تنها دو رای مخالف داشت. این لایحه یک چارچوب نظارتی اساسی برای همه دارایی‌های مجازی در اوکراین ایجاد می‌کند. این لایحه به ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم تحت عنوان “دارایی مجازی” اشاره دارد که به عنوان هر دارایی تعریف می‌شود که قبلاً به طور قانونی به عنوان ابزار پرداخت استفاده نمی‌شدند یا اینکه معاملات دارایی‌ها، محصولات یا خدمات دیگر غیرقانونی بودند.

این لایحه علاوه بر ایجاد زمینه‌های قانونی برای لحاظ نمودن دارایی‌های رمزنگاری شده در سیستم‌های مالی و نظارتی اوکراین، از حقوق شهروندان برای نگهداری و استفاده از ارزهای دیجیتال محافظت می‌کند و حقوق و وظایف همه شرکت کنندگان در بازار ارزهای دیجیتال را مشخص می کند.

اگرچه لایحه دارایی‌های مجازی قبلاً در ماه اکتبر در پارلمان اوکراین تصویب شد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور، این لایحه را وتو نمود. از آن زمان این لایحه اصلاح شد تا اطمینان حاصل شود که دارای مکانیسم های قانونی مورد نیاز برای اجرا و رعایت الزامات قانون اساسی است.

به گفته میخائیل فدوروف، رئیس وزارت توسعه دیجیتال اوکراین، لایحه جدید به اوکراین این امکان را می دهد تا بازار قانونی برای دارایی‌های مجازی راه اندازی کند. این لایحه نشان می دهد که کمیسیون ملی اوراق بهادار اوکراین به عنوان ناظر اصلی دارایی‌های مجازی و هر بازار دارایی مجازی آینده عمل خواهد کرد.

منبع:cryptobriefing

مشاهده خبر

کد مقاله

10266

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۲/۰۸

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10266

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات