گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو نرخ‌ها بیشتر از ۲ درصد جهت کاهش قیمت‌ها

احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو نرخ‌ها بیشتر از ۲ درصد جهت کاهش قیمت‌ها

(بلومبرگ) – جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس می‌گوید: ممکن است کاهش تورم بانک مرکزی را ملزم به افزایش نرخ بهره هدف یعنی حدود ۲ درصد بنماید.

بولارد در مراسمی به میزبانی دانشگاه کلمبیا و مشاوران ماکرو SGH در نیویورک در روز پنجشنبه گفت: «اگر می‌خواهید بر تورم فائق آیید، در واقع باید به حالت خنثی بروید – فراتر از حالت خنثی بروید». وی افزود: «و فکر می‌کنم این یکی از نگرانی‌های اصلی من است – ما در حال حاضر واقعاً در موقعیتی نیستیم که این کار را انجام دهیم، اما در صورتی که تورم آنطور که انتظار می‌رود کاهش نیابد، باید در موقعیتی قرار بگیریم که این کار را انجام دهیم».

بولارد مجددا عنوان داشت که فدرال رزرو باید نرخ بهره را تا ۱ ژوئیه ۱۰۰ واحد افزایش دهد و در سه ماهه دوم، در واکنش به سریعترین تورم در ۴۰ سال گذشته، کاهش ترازنامه را مدنظر قرار دهد. حتی با این افزایش‌ها، فدرال رزرو بسیار پایین‌تر از نرخی است که بولارد آن را نقطه خنثی می‌داند، در حالی که همکارانش در کمیته بازار آزاد فدرال، ۲.۵ درصد را به عنوان یک نرخ بهره هدف بلندمدت می‌دانند.

طبق صورتجلسه ۲۵ تا ۲۶ ژانویه که چهارشنبه منتشر شد، مقامات فدرال رزرو در ماه ژانویه به این نتیجه رسیدند که به زودی افزایش نرخ بهره را از مقدار تقریبی صفر آغاز خواهند کرد و برای تورم پایدار که سرعت به کارگیری سیاست‌های سخت‌گیرانه را توجیه می‌کند، آماده هستند. در حالی که کارکنان فدرال رزرو پیش‌بینی کرده اند که تورم در سال جاری حدود ۲.۶ درصد خواهد بود، بولارد عنوان داشت که سیاست‌گذاران باید منتظر تداوم افزایش قیمت ها باشند.

بولارد می‌گوید: «ما باید ریسک را مدیریت کنیم زیرا هیچ‌گاه ریسک به طور کامل از بین نمی‌رود، همانطور که برخی افراد بیشتر در این زمینه امیدوار هستند.»

 

 

 

منبع:finance.yahoo

مشاهده خبر

 

کد مقاله

10271

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۲/۰۸

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10271

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات