گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

بازار سهام روسیه تا روز سه شنبه بسته می ماند

بازار سهام روسیه تا روز سه شنبه بسته می ماند

توقف بازار سهام روسیه تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که چهارشنبه هفته آینده به روز رسانی معاملات بازار سهام اعلام خواهد شد. در غیر این صورت بازارها دوشنبه و سه شنبه به مناسبت تعطیلات روز جهانی زن که در روز سه شنبه است تعطیل خواهند بود. بازار سهام از زمان حمله روسیه به اوکراین بسته شده است تا سرمایه‌گذاران از ضررهای شدید در امان بمانند.

بانک مرکزی همچنین در حال برنامه‌ریزی مجدد فعالیت‌های مورد استفاده برای مدیریت نقدینگی در بخش بانکی خود است. براساس بیانیه‌ای که در وب‌سایت بانک مرکزی روسیه منتشر شده است، بانک روسیه از شنبه تا دوشنبه قراردادهای بازخریدی را انجام نخواهد داد، زیرا بورس اوراق بهادار مسکو در این دوره بسته است.

قراردادهای بازخرید، که معمولاً به عنوان ریپو شناخته می‌شوند، ابزارهایی هستند که توسط بانک‌های مرکزی برای مدیریت عرضه پول مورد استفاده قرار می‌گیرد. بانک روسیه اعلام کرد که بازپرداخت‌های انجام شده در روز جمعه در روز چهارشنبه انجام می‌شوند. همچنین اعلام کرد که شرایط حراج سپرده به مبلغ ۳ تریلیون روبل، معادل حدود ۲۵.۵ میلیارد دلار، بدون تغییر باقی خواهد ماند. بانک‌های روسیه تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند و با تقاضای شدید سپرده‌گذاران برای برداشت پس‌انداز روبرو شده است. در اقدامی دیگر برای حمایت از سیستم مالی روسیه، بانک مرکزی اعلام کرد که تسهیلات وام‌دهی تضمین شده را برای سررسید یا بازار پس از روز چهارشنبه صادر خواهد کرد. هدف از این تلاش کمک به مؤسسات اعتباری «در مدیریت نقدینگی خود و حفظ نرخ‌های بازار پول شبانه نزدیک به نرخ کلیدی» در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه است. همچنین بانک اعلام کرد: موسسات اعتباری مجاز به سپرده‌گذاری یک شبه که سررسید آن در روز چهارشنبه است، خواهند بود.

 

منبع:wsj

مشاهده خبر

 

 

 

کد مقاله

10318

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۲/۱۶

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10318

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات