گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

قیمت سهام افزایش یافت

قیمت سهام افزایش یافت

قیمت سهام افزایش یافت، نفت خام به ۱۲۰ دلار رسید.

۶ ژوئن (رویترز) – سهام وال استریت روز دوشنبه افزایش یافت، به دنبال افزایش این سهام در آسیا و اروپا به دلیل علائم کاهش محدودیت‌های همه‌گیری توسط چین، سرمایه‌گذاران انتظار افزایش نرخ بهره را در روزهای آینده داشتند. قیمت نفت خام به ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسید.

دلار قبل از نشست سیاست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه تغییر ناچیزی نسبت به یورو داشت، اما با افزایش ریسک‌پذیری، در برابر ارز کالای – دلار کانادا، استرالیا و نیوزلند – با کاهش مواجه شد.

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در بانوکبرن گلوبال فارکس، گزارشی از وال‌استریت ژورنال ارائه نمود که رگولاتورهای چینی در حال انجام تحقیقات در مورد شرکتهای بزرگ دیدی گلوبال هستند و کاهش محدودیت‌های داخلی کووید باعث افزایش خوش بینی در زمینه اقتصاد شده است.

وی افزود: “شما به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان بعد از همه‌گیری در حال ادامه فعالیتهای اقتصادی هستید.” به نظر می‌رسد محصولات دیدی ممکن است دوباره در فروشگاه های اپلیکیشن موبایل در دسترس باشد زیرا فعالیت حمل و نقل عمومی در پکن مجددا از سرگرفته شده است.

سهام شرکت دیدی در گزارش ژورنال ۵۲.۲ درصد افزایش یافت و این خبر باعث شد که شاخص فناوری هنگ سنگ هنگ کنگ در محدوده رقم ۴.۶ درصد بالاتر بسته شود. طبق اظهارات جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، جو بایدن، رئیس جمهورامریکا از مشاوران خود خواسته است تا گزینه لغو برخی تعرفه ها بر واردات چینی را بررسی کنند. چندلر گفت که مردم دیگر نمی گویند که فدرال رزرو ممکن است نرخ های بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش دهد و کمی از افزایش ۵۰ واحدی در سپتامبر عقب نشینی کرده اند و این خود چشم انداز اقتصادی را در نظر آنان بهبود بخشیده است.

شاخص های اصلی سهام ایالات متحده حدود ۱٪ یا بیشتر افزایش یافتند و شاخص های بزرگ کشور برای بریتانیا (.FTSE)، آلمان (.GDAXI.)، فرانسه (.FCHI)، ایتالیا (.FTMIB.) و اسپانیا (.IBEX.) نیز با افزایش مواجه شدند.

شاخص کل اروپا STOXX 600 (.STOXX) 1.22% افزایش یافت و شاخص سهام MSCI در سراسر جهان (.MIWD00000PUS) 1.15 درصد افزایش یافت.

در وال استریت، میانگین شاخص صنعتی داوجونز (.DJI) 0.94درصد، S&P 500 (.SPX) 1.36  درصد و شاخص نزدک کامپوزیت (.IXIC) 1.73 درصد افزایش یافت. سهام رشد (IGX) 1.8% یا بیش از دو برابر افزایش نسبت به سود ۰.۹ درصدی مقادیر افزایش یافت.

سود بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافت زیرا بازار برای فروش ۹۶ میلیارد دلار اوراق بدهی در این هفته آماده شده است و پیش از انتشار اطلاعات در روز جمعه ، انتظار می‌رود دهد تورم ایالات متحده کماکان ادامه دار باشد.

بر اساس برآورد میانگین اقتصاددانان رویترز، انتظار می‌رود در مقایسه با ۰.۳ درصد در آوریل، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه گذشته ۰.۷ درصد افزایش یابد تورم سالانه در ۸.۳ درصد ثابت باقی بماند. مایکل هیوسون، تحلیلگر ارشد بازار در بازارهای سی ام سی گفت که هنوز در مورد اینکه آیا تورم به اوج خود رسیده است یا خیر، تردید وجود دارد. وی افزود: “در حال حاضر با توجه به اوج تورم و همچنین بازگشایی اقتصادی چین و اثرات احتمالی که ممکن است به همراه داشته باشد، در سرگردانی و بی خبری به سر می‌بریم. قیمت نفت همچنان یک عامل بازدارنده محسوب می‌شود و رسیدن به اجماعی کلی در این زمینه دشوار است. سه مرکز عرضه اوراق بدهی ایالات متحده در این هفته احتمالاً با آماده شدن بانک‌ها و سرمایه‌گذاران برای جذب این اوراق، بازدهی را افزایش خواهند داد. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری با ۶.۳ واحد افزایش به ۳.۰۱۸ درصد رسید.

در نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، کریستین لاگارد رئیس جمهور پایان خرید اوراق قرضه در ماه جاری و افزایش نرخ اول در ماه جولای را تایید خواهد کرد، اگرچه همانطور که برخی از بانک‌های سرمایه‌گذاری انتظارات آنها را افزایش داده اند، هیئت منصفه در مورد اینکه آیا این نرخ ۲۵ یا ۵۰ bps خواهد بود، صحبت نمی کنند.

این رقم بالا تنها انتظارات برای انقباض تهاجمی توسط فدرال رزرو در هفته آینده را بالاتر می‌برد، زیرا بازارها در حال حاضر برای نیم واحد افزایش قیمت در ژوئن و جولای و تقریبا ۲۰۰ واحد پایه (bps) تا پایان سال قیمت گذاری شده اند. شاخص دلار ۰.۰۲ درصد افزایش یافت و قیمت یورو با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱.۰۷۱۸ دلار رسید. واحد پولی ین با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۱۳۱.۳۴ در هر دلار رسید.

قیمت نفت پس از افزایش شدید قیمت‌ توسط عربستان سعودی برای فروش نفت خام در ماه ژوئیه افزایش یافت و این مسئله نشان‌دهنده کاهش عرضه حتی پس از توافق اوپک پلاس برای تسهیل افزایش تولید طی دو ماه آینده است. نفت خام آمریکا با ۰.۱۸ درصد کاهش مواجه شده و به ۱۱۸.۶۶ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت به ۱۱۹.۶۵ دلار دست یافت و  ۰.۰۶ درصد در روز کاهش داشت

 

منبع:reuters

مشاهده خبر

کد مقاله

10945

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۳/۱۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10945

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات