گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

کاهش قیمت سهام و افزایش تورم

کاهش قیمت سهام و افزایش تورم

تأثیر منفی کاهش قیمت سهام و افزایش تورم بر ثروت خانوارهای آمریکایی

طبق گزارش فدرال رزرو، ثروت خانوارهای ایالات متحده برای اولین بار در دو سال گذشته در سه ماهه اول سال جاری کاهش یافت، زیرا افت بازار سهام بر افزایش ارزش خانه ها پیشی گرفت. پس از هفت فصل متوالی رشد بی سابقه، فدرال رزرو اعلام کرد دارایی خالص خانوارها با ۵۰۰ میلیارد دلار کاهش به ۱۴۹ تریلیون دلار رسیده است. این افت ناشی از کاهش ۳ تریلیون دلاری ارزش سهام بود و تا حدی با ارزش املاک و مستغلات که ۱.۶ تریلیون دلار دیگر افزایش یافت، جبران شد. فدرال رزرو عنوان نمود که این اولین افت ثروت خانوارها از سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ یعنی در اوایل همه‌گیری بازارهای مالی و رکود کوتاه مدت اما شدید در نظر گرفته شده است.

فدرال رزرو همچنین اعلام نمود که بدهی خانوارها به ۱۸ تریلیون دلار افزایش یافته است که ۸.۳ درصد در سه ماهه اول افزایش یافته است. بدهی وام مسکن و کارت اعتباری نیز با افزایش مواجه شد. با این حال، این گزارش نشان داد که ترازنامه خانوارها در سه ماهه اول دست نخورده باقی مانده است و به نظر می‌‌رسد که حتی در مواجهه با تورم بالا و افزایش بدهی، به افزایش توانایی  خرید مصرف کننده ادامه دهد.

فدرال رزرو اعلام کرد موجودی حساب های بانکی افزایش یافته است، به طوری که سپرده های چکی حدود ۲۱۰ میلیارد دلار به ۴.۴۷ تریلیون دلار و حساب های پس انداز حدود ۹۰ میلیارد دلار به ۱۱.۳ تریلیون دلار افزایش یافته است. پول نقد اضافه شده ممکن است از هزینه های مصرف کننده حمایت کند، حتی در شرایطی که فدرال رزرو به دنبال کاهش سرعت اقتصاد و مهار تورم با افزایش نرخ بهره است.

کالب سیلور، سردبیر اینوستوپدیا، اظهار داشت: «این واقعیت که ثروت خانوارها در حال کاهش است و در عین حال نرخ‌های بهره مدام در حال افزایش هستند، فشار بیشتری بر مصرف‌کنندگان وارد می‌کند و بدین صورت بی اعتمادی در میان افراد بیشتر نمود پیدا کرده است. »

منبع:.investopedia

مشاهده خبر

کد مقاله

11037

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۳/۲۵

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=11037

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات