گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

دولت روسیه با سرمایه گذاری ۵۰ درصد از وجوه اضطراری در اوراق قرضه OFZ موافقت می‌نماید

دولت روسیه با سرمایه گذاری ۵۰ درصد از وجوه اضطراری در اوراق قرضه OFZ موافقت می‌نماید

یک مصوبه روز جمعه، ماه‌ها پس از توقف خرید اوراق بدهی پربازده توسط سرمایه‌گذاران خارجی ارائه شد که طی آن دولت روسیه سرمایه‌گذاری نیمی از صندوق ثروت ملی (NWF) را درمواقع اضطراری در اوراق قرضه دولتی روسیه تصویب نمود.

پس از آن که مسکو در ۲۴ فوریه «عملیات نظامی»  خود در اوکراین را آغاز کرد، وزارت دارایی اعلام کرد که NWF  که در ابتدا برای تقویت سیستم بازنشستگی طراحی شده بود، به منبع اصلی تامین مالی برای کسری بودجه در سال کنونی تبدیل می‌گردد. در حکم دولت مورخ ۱۴ ژوئیه که یک روز پس از آن منتشر شد، حداکثر سهم اوراق قرضه دولتی روسیه در NWF می‌تواند به میزان۵۰ درصد دست یابد. روسیه در گذشته پول NWF را در اوراق قرضه OFZ سرمایه گذاری ننمود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که سهم سرمایه گذاران خارجی در میان دارندگان اوراق خزانه OFZ به روبل کاهش یافت و بانک های دولتی روسیه مالکین اصلی اوراق قرضه شدند.

پس از اینکه مسکو تحت فشار تحریم‌های گسترده به دلیل اعزام ده‌ها هزار نیرو به اوکراین قرار گرفت، اعلام نمود که بعید است امسال از بازار داخلی از طریق OFZ که برای رفع کسری بودجه استفاده می‌کند، وام بگیرد.

امسال، مقامات روسیه برنامه‌های عظیمی برای استفاده از پول NWF دارند و همچنین قصد دارند آن را به سمت حمایت از ارزش سهام و اوراق قرضه دولتی که از اواخر فوریه به شدت افت نموده اند، سوق دهند.

ارزش صندوق ثروت ملی روسیه که سود حاصل از درآمدهای نفتی این کشور را جمع اوری می کند، تا اول جولای به ۲۱۰.۶ میلیارد دلار می رسد که در مقایسه با ۱۹۷.۷ میلیارد دلار در ماه قبل با افزایش مواجه است.

 

 

منبع:investing

مشاهده خبر

کد مقاله

11295

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۴/۲۸

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=11295

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات