گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

مذاکره مجدد مارکوس فیلیپین در مورد وام‌های ۴.۹ میلیارد دلاری پروژه‌های ریلی

مذاکره مجدد مارکوس فیلیپین در مورد وام‌های ۴.۹ میلیارد دلاری پروژه‌های ریلی

مذاکره مجدد مارکوس فیلیپین در مورد وام‌های ۴.۹ میلیارد دلاری پروژه‌های ریلی تحت حمایت چین

 

یک مقام رسمی روز شنبه گفت، رئیس جمهور فیلیپین، فردیناند مارکوس جونیور به وزارت حمل و نقل دستور داد تا در مورد توافقنامه‌های وام توسط دولت قبلی با چین برای پروژه‌های راه آهن به ارزش ۴.۹۰ میلیارد دلار مذاکره کند.

سزار چاوز، معاون وزیر حمل و نقل عنوان نمود که قراردادهای وام مساعدت توسعه رسمی برای این سه پروژه زمانی در نظر گرفته شد که دولت چین «به درخواست های بودجه ای توسط دولت رودریگو دوترته» رئیس جمهور وقت آن زمان، توجهی ننمود.

چاوز گفت که گزینه‌های مالی دیگری نیز برای پروژه‌هایی به ارزش ۲۷۶ میلیارد پزو فیلیپین در نظر گرفته می‌شود: پروژه راه‌آهن سابیک کلارک، پروژه راه‌آهن ملی فیلیپین در مسافت طولانی و داوائو-دیگوس پروژه راه‌آهن میندانائو.

وی افزود که گزینه های سرمایه گذاری شامل بهره برداری از سرمایه خصوصی از طریق مشارکت عمومی خصوصی است. یک مقام چینی که خواست هویتش افشا نشود، گفت: ” همکاری چین و فیلیپین بر سر راه آهن ادامه خواهد داشت. چین برای گفتگو با فیلیپین آماده است.”

طبق داده های دولتی ، از خط ۱۱۰۰ کیلومتری (۶۸۰ مایل) قبل از جنگ جهانی دوم، فیلیپین تا سال ۲۰۱۶ تنها ۷۷ کیلومتر راه آهن عملیاتی داشت که این مقدار بسیار کمتر از سایر مراکز شهری در سراسر آسیا است. مذاکرات برای انجام پروژه‌های ریلی در سال ۲۰۱۸ و در زمان دولت دوترته آغاز شد که روابط گرم‌تری با پکن داشت و در ازای میلیاردها دلار کمک، وام و تعهدات سرمایه‌گذاری دربرنامه زیرساختی ، اختلافات دیرینه ارضی بر سر دریای چین جنوبی را نادیده گرفت.

مارکوس در مبارزات انتخاباتی خویش قول داد که از حاکمیت ملی دفاع کند، اما بیشتر بر نیاز به تقویت روابط با چین در سایر زمینه ها تاکیده نموده است.

 

 

منبع:

مشاهده خبر

 

 

کد مقاله

11298

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۴/۲۸

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=11298

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات