گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

جابه جایی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بیت کوین در یک روز توسط ماینرهای کریپتو

جابه جایی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بیت کوین در یک روز توسط ماینرهای کریپتو

 

داده های جدید شرکت تحلیلی بلاک چین کریپتوکوانت نشان می‌دهد که ماینرها به سرعت در حال خروج از موقعیت بیت کوین خود هستند. ۱۴۰۰۰بیت کوین، به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار با قیمت فعلی، در یک دوره ۲۴ ساعته در پایان هفته گذشته از کیف پول متعلق به ماینرها خارج شد . در چند هفته گذشته، ماینرها بیشترین مقدار بیت کوین را از ژانویه ۲۰۲۱ تخلیه کردند. این پدیده “کاپیتولاسیون ماینر” نامیده می شود و به طور معمول نشان می‌دهد که ماینرها در حال آمادگی برای فروش سکه های استخراج شده قبلی خود هستند تا هزینه های استخراج مداوم را پوشش دهند.

بیت کوین در حال حاضر در بازه قیمتی حدود ۲۱۶۰۰ دلار معامله می شود که در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳ درصد رشد داشته است. با این حال، بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال ماه‌هاست که در رکود هستند و بیت‌کوین نزدیک به ۷۰ درصد از بالاترین قیمت خود در نوامبر ۲۰۲۱ یعنی حدود ۶۹۰۰۰ دلار کاهش یافته است.

در همین حال، با ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین، تورم در حال کاهش است و هزینه انرژی به بالاترین حد خود رسیده است. قیمت‌های پایین‌تر بیت‌کوین و هزینه‌های انرژی بالاتر، حاشیه سود را برای صاحبان رمز ارز کمتر نموده است، به همین دلیل است که برخی از آنها بیت‌کوین را با قیمت‌های فعلی می‌فروشند تا سعی کنند در معرض نوسانات مداوم در این بخش قرار نگیرند و ریسک‌های بیشتر را برای قیمت نهایی خود کاهش دهند.

جوزف ایوب، تحلیلگر سیتی در یادداشتی در ۵ جولای نوشت: با توجه به افزایش هزینه های برق و کاهش شدید قیمت بیت کوین، هزینه استخراج بیت کوین ممکن است برای برخی از ماینرها بیشتر از قیمت آن باشد. در ادامه یادداشت آمده است: “با گزارش‌های متعدد درباره استعفا از شرکت‌های استخراج و همچنین استخراج‌کنندگانی که از تجهیزات خود به عنوان وثیقه برای استقراض پول استفاده کرده‌اند، صنعت استخراج بیت‌کوین ممکن است تحت فشار بیشتری قرار گیرد”. ” هزینه ها و بدهی های ما برحسب دلار محاسبه می شود”

شرکت کور ساینتیفیک که یکی از بزرگترین شرکت‌های استخراج رمز ارز در ایالات متحده است، تقریباً تمام بیت کوین خود را در ماه ژوئن فروخت. مدیر عامل مایک لویت به CNBC می گوید که استخراج کنندگان بیت کوین نیز مانند هر کسب و کار دیگری باید صورت حساب های خود را بپردازند. لویت می‌گوید: «ما به استخراج، تولید و کسب بیت‌کوین می پردازیم، اما هزینه‌ها و بدهی‌های ما به دلار است.

وی همچنین افزود، استخراج بیت‌کوین با حدود ۵۰ درصد حاشیه در سراسر صنعت هنوز هم سودآور است. این نسبت از ۸۰ درصد حاشیه در اوج کاهش یافته است.

ماه گذشته، شرکت کور ۷۲۰۲ بیت کوین را با قیمت متوسط ​​۲۳۰۰۰ دلار فروخت. لویت به CNBC می‌گوید که حدوداً ۱۶۷ میلیون دلار را عمدتاً در فعالیت‌های رشد محور، از جمله سرورهای جدید ASIC و ظرفیت مرکز داده اضافی برای کسب‌وکارهای خودکاوی و هم‌محلی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اما آنها همچنین بخشی از این سرمایه را برای بازپرداخت بدهی و کمک به تسویه پنج ساله کمک هزینه سهام کارکنان به کار گرفتند.

لویت  به آینده بیت کوین در دراز مدت خوش بین است زیرا اهرم عملیاتی مثبت فوق العاده ای در کسب و کار وجود دارد. در سطوح معین، هر دلار افزایش قیمت بیت کوین ۱۰۰ درصد درآمد عملیاتی برای استخراج کنندگان بیت کوین است. وی گفت: “اگر بیت کوین به سطح ۳۵۰۰۰ دلار بازگردد، همه خوشحال خواهیم شد. در این شکی نیست.” اما مولفه بهره‌وری به ازای هر واحد برق نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، و زمانی که قیمت‌ها پایین است، استخراج‌کنندگان بزرگتر همچون شرکت کور ساینتیفیک تمایل کمتری به رقابت با علاقه‌مندان و عملیات‌های کوچک دارند.

لویت توضیح داد: با کاهش قیمت ها، هش ریت جهانی – یا رقابت برای تولید بیت کوین – کاهش می یابد، زیرا ماینرهای کارآمد کمتر از شبکه خارج می شوند. هش ریت اصطلاحی است که برای توصیف قدرت محاسباتی همه ماینرها در شبکه بیت کوین استفاده می شود و در ماه گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است. این مسئله در نهایت یک خبر خوب برای استخراج کنندگان بزرگ است که می توانند از پس رکود برآیند. همانطور که ماینرهای کارآمد کمتر از شبکه خارج می شوند و هش ریت جهانی نیز کاهش می یابد، ماشین هایی که به استخراج بیت کوین ادامه می دهند بهره وری بالاتری دارند.

لویت گفت: « اگر بخواهیم، به ازای هر بیت کوین تولید شده هزینه انرژی، کاهش می یابد.

 

 

منبع:cnbc

مشاهده خبر

کد مقاله

11329

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۴/۳۱

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=11329

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات