گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

قیمت‌های بنزین به پایین‌تر از ۴ دلار در گالن در ایالات متحده کاهش یافت

قیمت‌های بنزین به پایین‌تر از ۴ دلار در گالن در ایالات متحده کاهش یافت

برای نخستین بار از ابتدای ماه مارس، قیمت‌­های بنزین به پایین­تر از ۴ دلار در گالن در ایالات متحده کاهش یافت.

 

بر اساس داده­‌های انجمن خودروی آمریکا AAA برای نخستین بار از تاریخ ۵ مارس، میانگین هزینه مصرف عادی بنزین به زیر ۴ دلار در هر گالن افت کرد. در ۱۱ ژوئن به طور متوسط قیمت بنزین به ۵ دلار در هر گالن رسیده بود. علیرغم افت اخیر قیمت­‌ها، بهای بنزین در پمپ­ بنزین هنوز ۸۰ سنت بیشتر از بهای آن در طی یک سال گذشته است.

 

 

میانگین بهای بنزین از ۲۰۲۲/۰۲/۲۳ تا ۲۰۲۲/۰۸/۱۱

 

قیمت­ های بنزین به زیر ۴ دلار افت کرده است.

منبع: انجمن خودروی آمریکا از طریق استاتیکا، تصویر از یاهو فاینانس

 

نفت برنت (BZ=F) – سبد بین­‌المللی معیار نفت- کلاً از زمانی روندی افزایشی پیدا کرد که روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد اما هنوز با افزایش بیش از ۲۰% نسبت به امسال به روند صعودی خود ادامه می­دهد. همین مطلب در مورد نفت­ خام وست تگزاس اینترمدیت (CL=F) نیز صدق می­کند، که به عنوان سبد معیار آمریکا در صبح پنجشنبه به حدود ۹۳ دلار در هر بشکه رسیده است. بر طبق گزارش اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، بهای نفت­ خام تقریباً ۵۵% به قیمت خرده ­فروشی بنزین افزوده است.

 

فاینانس آخرین روز نفت­ خام برنت

عامل دیگری که به این افت قیمت کمک می­کند کاهش تقاضا است- یعنی همانگونه که انجمن AAA به وسیله پایش ریورز به این مسئله پی برده، آمریکایی­‌ها فقط کمتر رانندگی می­کنند. اما، معلوم نیست در واقع میزان افت تقاضا چقدر بوده است. یک پژوهشگر بازار اخیراً مدعی شده است که با توجه به مسائل برآورد داده‌­های به­م ­ریخته از دوره بیماری همه­‌گیر (کرونا)، احتمالاً داده‌­های مربوط به تقاضای ضعیف برای بنزین اغراق­ آمیز (بیش ­برآورد) هستند.

در یادداشت اخیر، جانسون نوشت: تقاضا برای بنزین در آمریکا احتمالاً به ویژه فعلاً چندان قابل­ قبول نیست و شاید در طول بیش از یک ماه بر خلاف این فصل در حال تضعیف و افت بوده باشد، ولی کلاً در این زمان افزایش ناگهانی و بالای قیمت آن تکان­دهنده نیست و گستره این کاهش قیمت احتمالاً در اثر تصمیمات تجاری مشارکت­ کنندگان در بازار عمده ­فروشی تشدید می­ شود. در گزارش WPSR (گزارش وضعیت هفتگی نفت خام EIA) موارد گسترده ­تر از خطاهای عادی در برآوردها در مقایسه با برآوردهای دقیقتر PSM (عرضه ماهانه نفت ­خام) عمدتاً از طریق دوره بیماری همه ­گیر (پاندمی) نیز اساساً مقایسه‌­ها را بین داده­‌های جاری با داده‌­های سال ۲۰۲۰ به چالش می‌­کند.

 

تقاضای بنزین در آمریکا در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال­ های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲

منبع:finance.yahoo

مشاهده خبر

کد مقاله

13119

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۵/۲۵

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=13119

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات