گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

افزایش نرخ بهره مطابق پیش بینی فدرال رزرو

افزایش نرخ بهره مطابق پیش بینی فدرال رزرو

طبق پیش‌بینی استراتژیست‌های جی پی مورگان، آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر رخ خواهد داد:

بلومبرگ – طبق نظرات استراتژیست‌های  شرکت جی پی مورگان و چیس، فدرال رزرو احتمالا آخرین افزایش نرخ بهره خود را در ماه سپتامبر انجام خواهد داد و سهام د رنیمه دوم ماه نیز همچنان به رشد صعودی خود ادامه خواهد داد. استراتژیست‌ها به رهبری میسلاو ماتیجکا روز دوشنبه در یادداشتی نوشتند: «ما انتظار داریم که فدرال‌رزرو در ماه سپتامبر یک افزایش بزرگ دیگر نیز مدنظر داشته باشد، اما باید بگوییم که ما بیشتر مراقب هستیم که فدرال رزرو دوباره بازارها را با رویکرد تهاجمی خود غافلگیر نکند». آنها انتظار دارند که از اینجا به بعد، مبادله بین رشد و سیاست پولی بهبود یابد و به بازار کلی کمک کنند تا به صورت مستمر بهبود یابد.

استراتژیست‌ها از جمله پرسرو صداترین کارشناسان در بازار سهام ایالات متحده هستند و انتظار دارند سهام‌های حساس به نرخ، عملکرد بهتر خود را نسبت به سبد ارزش حفظ نمایند، حتی در شرایطی که سرمایه‌گذاران همچنان نگران هستند که فدرال رزرو ممکن است رویکرد تهاجمی خود را همچنان ادامه دهد.

سیگنال‌های متفاوت مقامات فدرال رزرو در هفته گذشته در مورد چشم انداز نرخ باعث شد شاخص S&P 500 کماکان طی چهار هفته روند صعودی خود را حفظ کند. شاخص‌های اصلی پایه در روز دوشنبه روند نزولی خود را از سر گرفتند و معاملات آتی نزدک ۱.۶ درصد و قراردادهای S&P 500 1.2 درصد با کاهش مواجه شدند.

نظرسنجی بلومبرگ نشان داد که به طور متوسط ​​استراتژیست‌های برتر شاهد افزایش ۳.۵ درصدی شاخص S&P 500 از سطوح فعلی تا پایان سال هستند. اعضای گروه گلدمن ساکس براین باورند که مسیر تورم و رشد بر مسیر سهام در نیمه دوم ماه تاثیرگذار خواهد بود. اما پس از اینکه سهام ایالات متحده یکی از بهترین رقابتهای تابستانی خود را تجربه نمود، فضا برای افزایش قیمت محدودتر شد. دیوید جی. کاستین، یکی از استراتژیستها، در یادداشتی نوشت: «ترس مجدد در مورد چشم‌انداز مطمئناً روند صعودی اخیر را کمتر می‌کند.»

استراتژیست‌های شرکت HSBC Plc همچنین با “حداکثر کم‌وزنی” در سهام مواجه هستند و می‌گویند ناهماهنگی‌های بازار باعث شده است که همه سطوح دارایی‌ها ریسک پذیر به نظر برسند.

ترس از رکود باعث تقسیم سهام و اوراق قرضه پس از افزایش قیمت در تابستان می‌شود . همه نگاه‌ها به فدرال رزرو است زیرا رئیس آن فرصتی برای تنظیم مجدد انتظارات بازار در مورد افزایش نرخ بهره خواهد داشت. سهام‌های فناوری تحت فشار نرخ‌های بالاتر قرارمی گیرند، زیرا برای ارزش فعلی سودهای آتی باید تخفیف بیشتری قائل شوند و این مسئله به معنای ضرر بیشتر کسانی است که بالاترین ارزش‌گذاری را دارند، اما در عین حال ارزش سهام تقویت می شود.

در حالی که شاخص نزدک ۱۰۰ با توجه به کاهش بازده اوراق قرضه و شرط‌بندی سرمایه‌گذاران مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بیش از ۲۰ درصد از پایین ترین سطح ماه ژوئن افزایش یافته است، اما هفته گذشته مجدداً کاهش یافت تا بعدها به افزایش صعودی چهار هفته‌ای دست یابد. مارک هفله، مدیر مدیریت ثروت جهانی یو بی اس، روز دوشنبه به سرمایه‌گذاران هشدار داد که با گران شدن مجدد ارزش‌گذاری‌ها، به دنبال بازگشت مجدد قیمتها نباشند.

هیفله در یادداشتی نوشت: “ما به سرمایه گذاران پیشنهاد می‌کنیم از فرصت رقابت در سهام فناوری استفاده کنند تا در موقعیت معیارهای توصیه شده افراطی  و قرار گرفتن در معرض پرتفوی با نام های بتا بالا قرار نگیرند و وجوه را مجدداً در حوزه های مورد نظر ما در بازار مانند درآمد با ارزش و کیفیت متوازن‌تر نمایند.”

 

 

منبع:finance.yahoo

مشاهده خبر

کد مقاله

13223

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۶/۰۶

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=13223

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات