گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

بیش از سه دلار کاهش قیمت نفت به دلیل تورم و صادرات کشور عراق

بیش از سه دلار کاهش قیمت نفت به دلیل تورم و صادرات کشور عراق

 

لندن – به دلیل ترس از اینکه تضعیف اقتصادهای جهانی ناشی از تورم می تواند تقاضای سوخت را کاهش دهد و صادرات نفت خام عراق تحت تأثیر کشمکش ها قرار نگرفته است، قیمت نفت روز سه شنبه بیش از ۳ دلار در هر بشکه کاهش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه اکتبر پس از رسیدن به کمترین میزان خود یعنی ۱۰۰.۹۰ دلار در هر بشکه، ۳.۸۱ دلار یا ۳.۶۳ درصد به ۱۰۱.۲۸ دلار در هر بشکه تا ساعت ۱۱۵۶ GMT رسید. مهلت نهایی قرارداد اکتبر در روز چهارشنبه است و قرارداد فعال تر ماه نوامبر به ۱۰۰.۰۱ دلار در هر بشکه رسید که با ۲.۸۴ درصد کاهش مواجه شد.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۹۴.۱۲ دلار در هر بشکه رسید که به معنای ۲.۸۹ دلار یا ۲.۹۸ درصد کاهش است. در بسیاری از بزرگترین اقتصادهای جهان تورم تقریباً دو رقمی است، و این رقم در نزدیک به نیم قرن گذشته سابقه نداشته است. این امر می تواند بانک های مرکزی ایالات متحده و اروپا را وادار کند که به افزایش شدیدتر نرخ بهره متوسل شوند که می تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد و بر تقاضای سوخت تاثیر بگذارد. با سیاست‌های پولی تهاجمی فدرال رزرو، روند کند اقتصادی مداوم خواهد بود. کونال ساونی، مدیر اجرایی گروه کالکین اذعان نمود: سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های اشتغال ماهانه در روز جمعه هستند.

جیووانی استونوو، تحلیلگر یو بی اس، پس از اظهارنظرهای بازاریاب دولتی سومو در عراق مبنی بر اینکه صادرات نفت این کشور تحت تاثیر ناآرامی ها قرار نگرفته است، قیمتها سقوط کرد. بغداد بدترین نبرد خود را در طول سالهای متمادی تجربه می‌کند زیرا درگیری‌ها بین گروه‌های مسلمان شیعه به دومین روز می‌رسد. سومو همچنین روز سه شنبه اعلام کرد در صورت نیاز می تواند نفت بیشتری را به اروپا سوق دهد.

بازار منتظر نشست آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش مانند روسیه موسوم به اوپک پلاس در ۵ سپتامبر است. عربستان سعودی هفته گذشته احتمال کاهش تولید از سوی اوپک پلاس را مطرح کرد که به گفته منابع می تواند همزمان با افزایش عرضه از سوی ایران در صورت دستیابی به توافق هسته ای با غرب رخ دهد. تاماس وارگا یکی از دلالان نفت PVM گفت: «کاهش احتمالی تولید اوپک پلاس دلیلی است که بازار نفت به تضعیف ارزش‌های سهام و دلار قوی تمرکز نموده است.

در همین حال، موسسه نفت آمریکا به عنوان یک گروه صنعتی قرار است اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا را در ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر در روز سه شنبه منتشر کند. نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده احتمالاً در هفته منتهی به ۲۶ اوت ۶۰۰۰۰۰ بشکه کاهش یافته است.

 

 

منبع:euronews

مشاهده خبر

 

کد مقاله

13240

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۶/۰۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=13240

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات