گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

توافق اوپک پلاس نسبت به پایبندی به سیاست فعلی خود در کاهش تولید نفت قبل از تحریم روسیه

توافق اوپک پلاس نسبت به پایبندی به سیاست فعلی خود در کاهش تولید نفت قبل از تحریم روسیه

اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی و روسیه در اوایل اکتبر توافق کرد که تولید خود را از ماه نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهد. ائتلاف تولیدکنندگان نفت روز یکشنبه به این نتیجه رسید که مسیر سیاست تولید قبل از ممنوعیت اتحادیه اروپا بر نفت روسیه را دنبال کند.

تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک، گروهی متشکل از ۲۳ کشور تولیدکننده نفت موسوم به اوپک پلاس، تصمیم گرفتند به سیاست فعلی خود مبنی بر کاهش تولید نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در روز یا حدود ۲ درصد تقاضای جهانی از ماه نوامبر تا پایان سال ۲۰۲۳ پایبند باشند. تحلیلگران انرژی انتظار داشتند که اوپک پلاس کاهش تولید جدید را برای حمایت از قیمت پیش از آسیب احتمالی به درآمدهای نفتی روسیه در نظر بگیرد.

اتحادیه اروپا در آستانه ممنوعیت واردات نفت خام روسیه از طریق دریا در روز دوشنبه است و ایالات متحده و سایر اعضای G-7  سقف قیمتی را برای نفت ارسالی ازطرف کشورروسیه اعمال خواهند کرد. کرملین پیش از این هشدار داده بود که هرگونه تلاش برای تعیین محدودیت قیمت بر نفت روسیه بیشتر به اقتصاد جهانی آسیب وارد می کند. قیمت نفت از بیش از ۱۲۰ دلار در اوایل ژوئن به زیر ۹۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده است.

اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی و روسیه در اوایل اکتبر توافق کرد که تولید خود را از ماه نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهد. این مسئله برخلاف درخواست‌های آمریکا مبنی بر این مسئله است که این گروه برای کاهش قیمت سوخت و کمک به بهبود اقتصادی، تولید نفت را افزایش دهد.

 

 

منبع:cnbc

مشاهده خبر

 

 

کد مقاله

16053

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۹/۱۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=16053

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات