گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

محدودیت های بیشتر نفت و گاز در پیش است

محدودیت های بیشتر نفت و گاز در پیش است

علیرغم درخواست از شرکت‌های نفت و گاز برای افزایش تولید خود در ماه‌های اخیر برای مقابله با کمبود جهانی و افزایش قیمت‌ها، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با پیشنهاد کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه‌ای در فعالیت‌ها، آسیب ناگهانی به صنعت وارد می‌کند. او در این زمینه تنها نیست، زیرا بریتانیا و اتحادیه اروپا به دنبال کاهش روش‌های افزایش مصرف و تخلیه گاز برای محدود کردن انتشار متان در راستای تعهدات اقلیمی هستند.

دولت بایدن قانونی را برای محدود کردن بیشتر نشت متان و شعله‌ور شدن گاز در زمین‌های دولتی پیشنهاد کرده است که در صورت تصویب می‌تواند تأثیر شگرفی بر صنعت داشته باشد. این قانون بر اساس تمدید قانون ۲۰۲۱ آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) است که حفاری‌ها را ملزم می‌کند نشت‌ها را در سایت‌های چاه در سراسر کشور شناسایی و مسدود کنند. وزارت کشور قانون جدید را برای حمایت از هدف بایدن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و دستیابی به تعهدات آب و هوایی ایالات متحده توصیه می‌کند. این به معنای محدودیت‌های زمانی و حجمی ماهانه سخت‌گیرانه‌تر برای شعله ور شدن گاز در عملیات نفت و گاز است. دانشمندان بر این باورند که کاهش قابل توجه انتشار گاز متان در سرتاسر جهان تأثیر زیادی بر تغییرات آب و هوا خواهد داشت و به کاهش اثرات گرمایش جهانی مطابق با اهداف توافق پاریس کمک می کند.

علاوه بر کاهش سطوح شعله‌ور شدن، این پیشنهاد به این معناست که شرکت‌های انرژی باید استراتژی‌های کمینه‌سازی ضایعات را ایجاد کنند و نشان دهند که ظرفیت خط لوله لازم برای تولید گاز مورد انتظار خود را دارند. این می‌تواند منجر به لغو پروژه‌های جدید در صورت رد شدن در سطوح شعله‌وری فراتر از حداکثر تعیین‌شده شود. دب هالند، وزیر کشور گفت: «این قانون پیشنهادی، مقررات ما را با پیشرفت‌های تکنولوژیکی که صنعت در دهه‌های پس از وضع قوانین BLM (دفتر مدیریت زمین) برای اولین بار ایجاد کرده است، مطابقت می‌دهد، در حالی که بازدهی عادلانه برای مالیات دهندگان فراهم می شود.»

در صورت تصویب این قانون، انتظار می رود این پیشنهاد سالانه ۳۹.۸ میلیون دلار حق امتیاز برای ایالات متحده ایجاد کند و همچنین از انتشار میلیاردها فوت مکعب گاز در جو جلوگیری می‌نماید. تریسی استون منینگ، مدیر BLM اظهار داشت: «این پیش‌نویس قانون یک راه‌حل منطقی و سازگار با محیط‌زیست است زیرا ما به کاهش صدمات حاصل از هدر رفت گاز طبیعی می‌پردازیم.» او افزود: «این موضوع مالیات‌دهندگان آمریکایی را در اولویت قرار می‌دهد و تضمین می‌کند که تولیدکنندگان حق امتیاز مناسب را پرداخت می کنند.»

در ماه های اخیر اقدامات مختلفی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مختلف انجام شده است که انتظار می‌رود چشم انداز صنعت نفت و گاز را تغییر دهد. علاوه بر قوانین جدید EPA و BLM، انتظار می‌رود قانون کاهش تورم به کاهش انتشار کربن و متان با مالیات بر تولیدکنندگان نفت و گاز که بیش از حد مجاز هستند، منجر شود.

ایالات متحده متعهد شده است که انتشار گاز متان خود را تا سال ۲۰۳۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش دهد. در اجلاس آب و هوای COP27 در ماه نوامبر، علی زیدی، مشاور آب و هوای ملی کاخ سفید، اعلام نمود که دولت ایالات متحده «اقدامات قابل توجهی را برای ریشه‌کن کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای در همه جا» آغاز می‌کند و از آنجایی که تولید نفت و گاز بالاترین سطح انتشار متان را منتشر می‌کند، جای تعجب نیست که بایدن سیاست های جدید کاهش انتشار را در شرکت‌های سوخت فسیلی مورد هدف قرار دهد. مایکل ریگان، مدیر EPA در COP27 گفت: «رویکرد نظارتی ما از منظر زمان‌بندی و سخت‌گیری بسیار تهاجمی است.» او پیشنهاد کرد که قوانین قدیم و جدید باعث کاهش اتلاف انرژی تا حدود ۸۰ درصد و کاهش ۳۶ میلیون تنی انتشار کربن خواهد شد.

این اقدام پس از سال ها انتقاد در مورد مشکل متان ایالات متحده در نظر گرفته شد. مطالعات مختلف بارها نشان داده است که شرکت‌های نفت و گاز در ایالات متحده نشت متان را در فعالیت‌های خود کمتر گزارش کرده‌اند. یک گزارش در سال ۲۰۲۲ بیان کرد که انتشار متان در حوضه پرمین از عملیات شرکت‌های بزرگ نفت و گاز “احتمالاً به طور قابل توجهی بالاتر از داده های رسمی است.” این گزارش پیشنهاد می‌کند: «به نظر می‌رسد بخش بسیار قابل‌توجهی از انتشار متان ناشی از تعداد کمی نشت فوق‌العاده است.» در اوایل سال جاری، ۲۱ چاه نفت در کالیفرنیا نشت متان به میزان ۵۰۰۰۰ قسمت در میلیون متان یا بیشتر داشتند که منجر به یک عملیات مسدود کردن بزرگ شد.

این موضوع تنها به ایالات متحده محدود نمی شود، اتحادیه اروپا و بریتانیا به سال‌ها بی‌توجهی به چاه های نفتی متروکه واکنش می‌دهند. در اوایل سال جاری، کمیسیون اروپا مقرراتی را برای کاهش گسترده انتشار گاز متان ارائه نمود و شرکت‌های نفت و گاز در منطقه را برای انجام کارهای بیشتر تحت فشار قرار داد. این پیشنهاد شامل تعهدات گزارش دهی برای واردکنندگان اتحادیه اروپا و محدودیت‌های شعله ورشدن گاز است. به طور مشابه، سازمان نفت و گاز بریتانیا (OGA) دستور داده است تا سال ۲۰۳۰ به شعله ور نمودن و تخلیه معمول پایان داده شود OGA این اختیار را دارد که در صورت بالا بودن سطح سوزاندن و تخلیه، تولید را متوقف کند. در پاسخ به فشارهای فزاینده برای مهار انتشار گازهای گلخانه‌ای، به ویژه زباله های کربن و متان، دولت ها در سرتاسر جهان شروع به ارائه سیاست های سختگیرانه تری در مورد عملیات نفت و گاز کرده اند. انتظار می‌ چارچوب سیاست حمایتی که در ماه های اخیر در ایالات متحده ایجاد شده است، به اجرای موثر پیشنهاد BLM در مورد زباله‌های گازی در صورت تصویب منجر شود و دیگر قدرت‌ها، مانند بریتانیا و اتحادیه اروپا، انتظار می‌رود با ایجاد محدودیت‌های خود در مورد سوزاندن و تخلیه، راه آمریکا را در پیش بگیرند.

 

 

منبع:oilprice

مشاهده خبر

کد مقاله

16142

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۹/۲۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=16142

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات