گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

اسکاراموچی بیت کوین را بین ۵۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار در ۲ تا ۳ سال آینده می بیند

اسکاراموچی بیت کوین را بین ۵۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار در ۲ تا ۳ سال آینده می بیند

اسکاراموچی بیت کوین را بین ۵۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار در ۲ تا ۳ سال آینده می بیند زیرا بازار منتظر رشد صعودی است.

 

در سال ۲۰۲۲، کل بازار ارزهای دیجیتال حدود ۱.۴ تریلیون دلار از ارزش خود را از دست داده است و صنعت با مشکلات نقدینگی و ورشکستگی مواجه شده است که این کار به فروپاشی صرافی FTX منجر شده است. مطابق با دارایی های ریسکی مانند سهام، بیت کوین در ابتدای سال، افزایش کمی داشته است، اما کارشناسان می گویند بیت کوین بعید است که بالاترین قیمت خود را که کمتر از ۶۹۰۰۰ دلار است دوباره بدست آورد، اما ممکن است اکنون به کف قیمتی رسیده باشد.  Coinshares CSO  می گوید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ بین ۱۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار معامله می شود

پس از سپری کردن سال پر فراز و نشیب ۲۰۲۲، سرمایه گذاران رمزارز در تلاشند تا بفهمند که روند صعودی بعدی بیت کوین چه زمانی است.

هفته گذشته، در یک کنفرانس رمزنگاری در سنت موریتز، سوئیس، CNBC  با صاحبان صنعت مذاکره نمود و تصویری از سال ۲۰۲۳ را به عنوان سال احتیاط ترسیم نمود. انتظار می‌رود بیت کوین در محدوده ای معامله شود که نسبت به شرایط کلان اقتصادی مانند افزایش نرخ بهره حساس باشد و همچنان بی‌ثبات باشد. در سال ۲۰۲۳ یک روند صعودی جدید دور از انتظار است.

با این حال، کارشناسان با خوش بینی به سال آینده و پس از آن نگاه می‌کنند. در سال ۲۰۲۲، کل بازار ارزهای دیجیتال حدود ۱.۴ تریلیون دلار از ارزش خود را از دست داد و صنعت با مشکلات نقدینگی و ورشکستگی مواجه شد که با مشکلات مالی در سراسرصنعت، صرافی FTX به فروپاشی خود نزدیکتر شد.

مطابق با دارایی‌های ریسکی مانند سهام، بیت کوین در ابتدای سال، افزایش کمی داشته است، اما کارشناسان می گویند بیت کوین بعید است که بالاترین قیمت خود را که کمتر از ۶۹۰۰۰ دلار است دوباره بدست آورد، اما ممکن است اکنون به کف قیمتی رسیده باشد.

بیل تای، سرمایه‌دار و کارشناس حرفه‌ای ارزهای دیجیتال هفته گذشته به CNBC گفت: «فکر می‌کنم کمی نکات منفی‌تر وجود دارد، اما فکر نمی‌کنم چیز زیادی باشد. این احتمال وجود دارد که (بیت‌کوین) به این مرحله رسیده باشد» و اضافه کرد که ممکن است قبل از بازگشت به بالا، تا ۱۲۰۰۰ دلار کاهش یابد.

ملتم دمیرورز، مدیر ارشد استراتژی در کوین شیرز، گفت که بیت کوین احتمالاً در محدوده پایینی بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار و در انتهای بالایی بین ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار معامله خواهد شد. او گفت که بخش زیادی از “فروش اجباری” که در سال ۲۰۲۲ در نتیجه سقوط در بازار اتفاق افتاد اکنون دیگر وجود ندارد، اما پول جدید زیادی وارد بیت کوین نمی شود.

دمیرورز جمعه در مصاحبه با CNBC گفت: «فکر نمی‌کنم فروش اجباری زیادی وجود داشته باشد، که این مطلب خوش بینانه است. اما باز هم، من فکر می‌کنم روند صعودی کاملاً محدود است، زیرا ما همچنین شاهد ورود وجوه زیادی نیستیم.»

سرمایه گذاران نیز منتظر وضعیت اقتصاد کلان هستند. به نظر می رسد که بیت کوین با دارایی های ریسکی مانند سهام و که دارای فناوری سنگین است، ارتباط نزدیکتری دارد. این دارایی ها تحت تأثیر تغییرات نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و سایر حرکت های اقتصاد کلان قرار دارند. سال گذشته، فدرال رزرو مسیر افزایش نرخ بهره تهاجمی را در پیش گرفت تا تورم را مهار کند و به دارایی های ریسک همراه با بیت کوین آسیب رساند.

افراد داخل این صنعت می گویند تغییر در وضعیت کلان می تواند به بیت کوین کمک کند.  وی سی بیل تای می‌گوید مشکلات بیشتری پیش روی رمز ارز قرار دارد، اما بیت‌کوین انعطاف‌پذیر است.

وی افزود: «ممکن است کاتالیزورهایی وجود داشته باشد که ما از آن مطلع نیستم، باید گفت، وضعیت کلان و محیط سیاسی نسبتاً نامشخص است، تورم همچنان بالا است، فکر می کنم این اتفاق جدیدی است. دمیرورز می‌گوید که ما در ۳۰، ۴۰ سال گذشته چنین وضعیتی را تجربه نکرده ایم.

پس چه کسی می داند کریپتو در کدام سبد سهامی قرار می گیرد؟

زمان‌بندی روند صعودی بعدی بیت‌کوین

در مصاحبه با  CNBC، چندین شرکت کننده صنعت در مورد چرخه های تاریخی بیت کوین مذاکره نمودند که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد. به طور معمول، بیت کوین به بالاترین حد خود قیمتی خواهد رسید، سپس یک اصلاح گسترده خواهد داشت. یک سال بد و سپس یک سال بهبودی خفیف وجود خواهد داشت.

سپس “تقسیم بندی” رخ می دهد. این زمانی است که ماینرها، که ماشین‌های تخصصی را برای اعتبارسنجی مؤثر تراکنش‌ها در شبکه‌های بیت‌کوین راه‌اندازی می‌کنند، می‌بینند که پاداش خود برای استخراج به نصف کاهش می‌یابد. ماینرها بیت کوین را به عنوان پاداشی برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها دریافت می کنند. نصف شدن که هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، عملاً عرضه بیت کوین به بازار را کند ترمی‌کند و بدین صورت تنها ۲۱ میلیون بیت کوین در گردش خواهد بود.

نصف کردن معمولاً قبل از حرکت تهاجمی انجام می شود. رویداد بعدی هاوینگ در سال ۲۰۲۴ برگزار می شود.

آنتونی اسکاراموچی، بنیانگذار کپیتال اسکایبریج، سال ۲۰۲۳ را «سال بازیابی» برای بیت کوین نامید و پیش‌بینی کرد که بیت کوین می‌تواند بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار طی دو تا سه سال معامله شود. «شما ریسک می‌کنید اما به دریافت (بیت کوین) نیز اعتقاد دارید». اسکاراموچی می‌گوید: بنابراین، اگر ما به پذیرش درستی دست پیدا کنیم، و من معتقدم که این کار را انجام خواهیم داد، این روند به راحتی می‌تواند پنجاه تا صد هزار دلار دارایی در دو تا سه سال آینده باشد.

در همین حال، تای گفت که آغاز روند صعودی “احتمالاً یک سال دیگر” است، و اثرات پس از سقوط FTX ممکن است شش تا نه ماه دیگر احساس شود.

جین بپتیس گرافیتوکس، مدیر عامل جهانی صرافی بیت استمپ ارزهای دیجیتال، هفته گذشته به CNBC اعلام نمود که روند صعودی بعدی ممکن است اشاره به افزایش علاقه سرمایه گذاران نهادی طی دو سال آینده رخ دهد.

با این حال، دمیرورز هشدار داد که وقایع در سال ۲۰۲۲ “به این صنعت و طبقه دارایی آسیب زیادی وارد کرده است” و افزود که “بازگشت اعتماد در این بخش زمانبر خواهد بود.”

 

منبع:cnbc

مشاهده خبر

 

کد مقاله

16387

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۱۱/۰۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=16387

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات