گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

داووس ۲۰۲۳: آنچه که ما روی زمین در مجمع جهانی اقتصاد مشاهده می کنیم

داووس ۲۰۲۳: آنچه که ما روی زمین در مجمع جهانی اقتصاد مشاهده می کنیم

جت‌های خصوصی، میلیاردرها، چکمه‌های برفی گران‌قیمت، مهمانی‌های شبانه پرسروصدا، و گفتگوهای تغییرات آب و هوایی در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس سوئیس خودنمایی میکند. این رویداد سالانه برای اولین بار از زمان شروع همه گیری کووید-۱۹ به زمان اواسط ژانویه خود باز می‌گردد. موضوع امسال: مشارکت در دنیای مجزا.

این مراسم پنج روزه که از روز دوشنبه آغاز می شود، نخبگان جهان را از سیاستمداران تا ستاره های پاپ جذب می نماید. برخی از افراد برجسته شامل کارشناسان داووس، مدیرعامل جی‌پی مورگان، جیمی دیمون (درآمدهای سه ماهه چهارم منتشر شده و هشدار نرخ بهره جدید) تا مدیرعامل کوالکام، کریستیانو آمون تا موسیقی‌دان و سرمایه‌گذار فناوری، Will.i.Am  هستند.

مارک بنیوف، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سالسفورس نیز پس از اتخاذ تصمیم سخت برای کاهش ۱۰ درصدی نیروی کار خود در این ماه، حضور خواهد داشت. برخلاف داووس بهار/تابستان در سال ۲۰۲۲، بنیوف به عنوان مدیرعامل حضور ندارد وبرت تیلور، همکار سابق او، اخیراً برای پیگیری بیشتر کنار رفت.

نشست‌ ذهن‌های برتر در تجارت زمانی برگزار می‌شود که سرمایه‌گذاران همچنان بازار نزولی سهام در سال ۲۰۲۲ را حس کنند و ترس از رکود به دلیل افزایش نرخ‌های بهره در حال سرایت به بخشهای دیگر است. جنگ روسیه و اوکراین نیز برهمه بازارها سایه افکنده است.

سعدیه زاهدی، مدیر عامل WEF در گزارش ریسک‌های جهانی امسال می‌نویسد: «با نزدیک شدن به یک سال مناقشه بین روسیه و اوکراین، اقتصادها و جوامع به راحتی از شوک های مداوم به حالت نرمال باز نمی گردد.»

این گزارش همچنین نشان داد که بحران هزینه‌های زندگی بزرگترین خطر کوتاه مدت برای جامعه است. چالش‌های بلندمدت‌تری مانند پرداختن به تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی – که همیشه در WEF مورد بحث قرار می‌گیرد ، هنوز در راس امور قرار دارد. احتمالاً نگرانی‌هایی در مورد چشم‌انداز ارزهای دیجیتال در پی سقوط FTX وجود خواهد داشت. و سقوط قیمت سهام تسلا به دست ایلان ماسک، مالک توییتر، ممکن است در گردهمایی انحصاری مورد توجه قرار گیرد.

 

 

منبع:finance

مشاهده خبر

کد مقاله

16391

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۱۱/۰۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=16391

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات