گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

در جلسه ژوئن ممکن است یک افزایش دیگر نرخ بهره فدرال رزرو دهد

در جلسه ژوئن ممکن است یک افزایش دیگر نرخ بهره فدرال رزرو دهد

معامله گران وال استریت در حال پیش بینی احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای یازدهمین بار متوالی در ماه ژوئن در بحبوحه  فشارهای تورمی در اقتصاد ایالات متحده هستند.

بر اساس ابزار فدواتچ گروه CME، معامله گران اکنون با شانس ۵۲.۸ درصدی برای افزایش یک چهارم درصدی دیگر در جلسه ۱۳ تا ۱۴ ژوئن فدرال رزرو – افزایش قابل توجهی نسبت به یک روز قبل که ۳۶.۴ درصد افزایش دیگری را پیش بینی می کردند، قیمت گذاری می نمایند.

این جهش یک روز پس از نشست ماه مه فدرال رزرو رخ داد زیرا مقامات بانک مرکزی در مورد اینکه آیا برای کاهش تورم بالا نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره وجود دارد یا خیر، اختلاف نظر دارند.

طبق صورتجلسه نشست ۲ و ۳ مه بانک مرکزی ایالات متحده: «شرکت کنندگان اعلام نمودند که اگر اقتصاد در امتداد چشم انداز فعلی پیشروی نماید، پس از این جلسه ممکن است سیاستگذاری بیشتر مورد نیاز نباشد.

در همان زمان، “برخی” از سیاست گذاران براین باور بودند که تورم فزاینده به این معنی است که “احتمالاً در جلسات آتی انسجام بیشتر سیاست ها ضروری خواهد بود.” در زبان عامیانه فدرال رزرو، واژه «چندین» معمولاً به بیشتر از «برخی» دلالت دارد.

علیرغم اختلاف نظر در مورد افزایش نرخ بهره در آینده، مقامات به اتفاق آرا در این نشست موافقت کردند که نرخ وجوه فدرال را برای دهمین بار متوالی به محدوده ۵٪ تا ۵.۲۵٪ افزایش دهند، که این رقم بالاترین میزان از سال ۲۰۰۷ است.

سیاستگذاران همچنین یک واژه کلیدی را از بیانیه پس از جلسه خود حذف کردند که نشان می‌داد «تقویت سیاست‌های اضافی ممکن است مناسب باشد» و تأکید کردند که برای هرگونه تغییر سیاست‌های آتی بر انتشار داده‌های اقتصادی تاکید نخواهند داشت.

در این صورتجلسه آمده است: «شرکت‌کنندگان عموماً در مورد اینکه چقدر بیشتر سیاست‌ها ممکن است مناسب باشد، ابراز تردید کردند. بسیاری از شرکت کنندگان پس از این جلسه بر نیاز به حفظ اختیاری تمرکز نمودند.

اگرچه تورم از اوج ۹.۱ درصد کاهش یافته است، اما همچنان بیش از دو برابر میانگین قبل از همه گیری و بسیار بالاتر از نرخ هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است. علاوه بر این، بازار کار به‌طور ناخوشایندی با مشکل مواجه است و بیکاری اخیراً به ۳.۴ درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین نرخ از سال ۱۹۶۹ محسوب می شود اما در عین حال نرخ‌ها افزایش یافته و فشارهای مداوم در بخش بانکی به چشم می خورد.

کوئینسی کراسبی، استراتژیست ارشد جهانی LPL Financial اعلام نمود: تقریباً همه مقامات فدرال رزرو اذعان کرده اند که تورم بسیار بالا است. با این حال، بسیاری از مقامات پیشنهاد می‌کنند که ممکن است برای فرونشاندن فشارهای تورمی که در اقتصاد وجود دارد، به افزایش نرخ بیشتری روی آورند.

 

 

 

منبع:finance.yahoo
مشاهده خبر

کد مقاله

17411

تاریخ انتشار

۱۴۰۲/۰۳/۱۰

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=17411

اشتراک گذاری