گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

صعود قراردادهای آتی Nasdaq و تقویت بازار با کمک صندوق های دولتی چین

صعود قراردادهای آتی Nasdaq و تقویت بازار با کمک صندوق های دولتی چین

به نقل از بلومبرگ – معاملات آتی Nasdaq 100 در روز سه شنبه پس از افت یک شبه سهام شرکت های فناوری، با اقبال مواجه و صعودی شد، در همین حال، خریدهای انجام شده توسط صندوق های دولتی چین منجر به تقویت بازار و صعود سهام شرکتهای منطقه آسیا شد تا ضررهای سهامداران جبران شود. همچنین بازده  اوراق خزانه کاهش یافت.

به گفته افراد مطلع در این زمینه، پس از ورود گام به گام صندوق های دولتی چین، شاخص های بازار سهام این کشور اندکی برگشت تا نسبت به پایداری بازار در سهامداران ایجاد اطمینان کند. در قراردادهای Nasdaq 100 شاهد وضعیت بهتری نسبت به قراردادهای آتی ایالات متحده آمریکا بودیم. شاخص شرکتهای تکنولوژی محور در روز دوشنبه با افت ۳ درصدی مواجه شد و در حال حاضر نسبت به رکورد ماه فوریه ۱۱ درصد پایین تر است. در سهام ترکیب شاخص S&P 500 هم سودهای روزانه به دلیل تهاتر کاهش ارزش سهام شرکتهای با ارزش بالا با افزایش ارزش سهام شرکتهای مالی و تولید کننده مواد اولیه، کاهشی بود.

از طرف دیگر، ین برای اولین بار از ژوئن، به زیر رقم هر ین معادل ۱۰۹ دلار کاهش پیدا کرد. همزمان با رصد خروجی حراج های پیش رو توسط سرمایه گذاران، بازدهی اسناد خزانه ده ساله به زیر ۱.۶ درصد کاهش یافت. به دنبال ابطال بخش عمده معاملات به دلیل نگرانی های ناشی از نوسان نرخ ها، بازارهای اعتباری آسیا با کاهش مواجه شد.

ریسک مرتبط با نرخ های صعودی بازدهی اوراق قرضه همچنان برقرار است، در عین حال، آمار بالای معاملات در طی یک دوره ۱۲ ماهه به این نگرانی ها دامن می زند که برنامه های کمکی دولت احتمالا باعث بیش فعالی اقتصاد و تحریک تورم خواهد شد. همچنین برای سرمایه گذاران این سوال مطرح است که سهام شرکت ها به خصوص شرکتهای فناوری محور به صورت تهاجمی بالا ارزشگذاری نشده باشد.

والری گرنت(Valerie Grant) مدیر ارشد پرتفوی سهام شرکت Alliance Bernstein معتقد است “در حال حاضر قطعاً نوسان زیادی در بازار وجود دارد و بسیاری از حوزه های فعالیت که سال گذشته عملکرد نازلی داشتند، در حال تقویت و تحرک هستند، این وضعیت بخشی از یک چرخش است.”

از سوی دیگر، قیمت نفت خام افزایش یافت و بیت کوین نزدیک رقم ۵۴.۰۰۰ دلار معامله شد.

برخی از مهمترین رویدادهایی که باید مدنظر قرار گیرد عبارتند از:

گزارش موجودی نفت خام EIA روز چهارشنبه منتشر می شود. گزارش شاخص قیمت مصرف کننده فوریه کشور ایالات متحده آمریکا آخرین وضعیت فشار قیمتی را در روز چهارشنبه مشخص می کند. حراج اوراق خزانه ۳، ۱۰ و ۳۰ ساله دولت در این هفته انجام می شود.

سهام

شاخص قراردادهای آتی S&P 500 به اندازه ۸/۰ درصد در معاملات ساعت ۱:۳۵ بازار توکیو، افزایش یافت. قراردادهای آتی Nasdaq 100 با رشد ۲/۱ درصدی مواجه شد. شاخص S&P 500 5/0 درصد افت داشت و شاخص Topix به اندازه ۸/۰ درصد افزایش یافت. شاخص S&P/ASX 200 استرالیا به اندازه ۵/۰ درصد افزایش و شاخص Kospi 9/0 درصد کاهش یافت. شاخص CSI 300 بدون تغییر بود و شاخص Hang Seng با رشد ۴/۱ درصدی مواجه شد.

ارز

ین معادل ۱۹/۱۰۹ به ازای هر ین معامله شد که کاهشی ۳/۰ درصدی را نشان دهد. هر یوآن آفشور معادل ۵۳۷۱/۶ دلار بود، که افزایش ۲/۰ درصدی را در برداشت. شاخص دلار بلومبرگ ۱/۰ درصد کاهش داشت و هر یورو معادل ۱۸۵۷/۱ درصد معامله شد.

اوراق قرضه

بازده اسناد خزانه ۱۰ ساله با حدود دو نقطه کاهش به رقم ۵۷/۱ درصد رسید. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله استرالیا به سطح ۷۸/۱ درصد رسید.

کالا

نفت خام West Texas Intermediate با رشد ۷/۰ درصدی به رقم ۷۳/۶۴ دلار در هر بشکه و هر انس طلا هم به رقم ۹۳/۱.۶۸۹ دلار رسید.

مشاهده کل خبر

منبع: بلومبرگ

کد مقاله

7534

تاریخ انتشار

۱۳۹۹/۱۲/۱۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=7534

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات