گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

ثبات بازار سهام و نوسان بازار قراردادهای آتی در سایه توقف رالی شرکت های رشدی

ثبات بازار سهام و نوسان بازار قراردادهای آتی در سایه توقف رالی شرکت های رشدی

به نقل از بلومبرگ:

بازار سهام کشورهای اروپایی نوسانی بود و معاملات سهام در بازار قراردادهای آتی مبتنی بر سهام در ایالات متحده آمریکا پس از متوقف شدن رالی صعود قیمت سهام شرکتهای فناوری محور و گرایش معامله گران به بررسی سود شرکتها، در روز چهارشنبه با افت مواجه شد.شاخص ۶۰۰Stoxx Europe  با معاملات مثبت سهام شرکت های انرژی محور و املاک و مستغلات، با اندکی تغییر مواجه شد. شرکت های معدنی با کاهش قیمت سنگ آهن، بیشترین افت قیمت سه هفته اخیر را شاهد بودند. سهام شرکت آدیداس AG پس از اعلام خبر دو برابر شدن حجم تجارت الکترونیک و تامین مواد پایدار، صعودی شد و نیز سهام شرکت Takeaway.com NV پس از اعلام خبر انتظار رشد میزان سفارشات در سال ۲۰۱۲، افزایشی بود.

در بازار ایالات متحده آمریکا، معاملات قراردادهای آتی روی شاخص صنعتی داوجونز به صورت میانگین عملکرد خوبی داشت و در مقابل قراردادهای Nasdaq 100 به دنبال افزایش روز سه شنبه، با کاهش ۴/۰ درصدی مواجه شد. شرکت GameStop بعد از رشد دو برابری در عرض یک هفته، دوباره در بازار پیش گشایش بازار خوب درخشید.

بازدهی اوراق خزانه افزایشی بود ولی همچنان نسبت به نقطه اوج اخیر در بازار اختلاف دارد. حراج ها بدون اخلال در بازار برگزار شد.

اگرچه بازگشت رو به بالای بازدهی سهام خزانه، موجب خوشحالی سرمایه گذاران ریسک گریز شد، در عین حال، در بازار سهام شاهد چرخش از سهام رشدی به سهام ارزشی در معاملات روز چهارشنبه بودیم. در میان بیم و امیدهای ناشی از بهبود اقتصادی با انجام واکیسناسیون، کنگره آمریکا آماده است تا طرح کمک ۹/۱ میلیارد دلاری خود برای مبارزه با ویروس کرونا را جهت امضای رئیس جمهور بایدن ارسال کند. همچنین انتظار می رود انتشار داده های قیمت در ایالات متحده آمریکا، روند افزایش سالانه ی به نسبت سریع تری را به نمایش بگذارد.

لورن گودیون(Lauren Goodwin) مدیر ارشد پرتفو در شرکت سرمایه گذاری New York Life، معتقد است روند صعودی در بازدهی اوراق قرضه با انتظارات رشد اقتصادی سازگاری دارد.

از سوی دیگر قیمت نفت با تقویت دلار، تثبیت شد. همچنین، دلار استرالیا پس از اظهارنظر مقام ارشد بانک مرکزی ان کشور مبنی بر امکان افزایش نرخ بهره در دو سال آتی، با کاهش مواجه شد.

برخی از رویدادهایی که باید مدنظر قرار گیرد:

گزارش موجودی EIA در روز چهارشنبه منتشر می شود. شاخص قیمت مصرف کننده ماه فوریه ایالات متحده آمریکا، آخرین دیدگاه ها در مورد فشار قیمتی را در روز چهارشنبه نشان خواهد داد. حراج اوراق خزانه ۳،۱۰ و ۳۰ ساله در هفته جاری برگزار می شود. نشست سیاست گذاری پولی بانک های مرکزی اروپایی برگزار می شود.

تحولات بازارها به صورت زیر بوده است:

بازار سهام

قراردادهای آتی شاخص S&P500 در معاملات ساعت ۶:۴۲ به وقت نیویورک، با افت ۱/۰ درصدی مواجه شد. شاخص Stoxx Europe 600 با تغییر جزئی به کار خود پایان داد. شاخص MSCI Asia Pasific رشد ۲/۰ درصدی داشت و شاخص بازارهای نوظهور MSCI به اندازه ۶/۰ درصد افزایش یافت.

ارز

شاخص دلار بلومبرگ  رشد ۲/۰ درصدی داشت. هر یورو با ۱/۰ درصد افزایش به ۱۸۸۶/۱ دلار به ازاری هر یورو رسید. پوند انگلیس با ۱/۰ درصد کاهش به رقم ۳۸۷۲/۱ دلار به ازای هر پوند رسید. یوان با کاهش ۱/۰ درصدی به ۵۱۲/۶ یوان به ازای هر دلار  رسید. ین ژاپن با ۳/۰ درصد کاشه به ۸۴/۱۰۸ ین به ازای هر دلار رسید.

اوراق قرضه

نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله با سه نقطه افزایش به ۵۶/۱ درصد و بازدهی اسناد خزانه دو ساله با کاهش یک نقطه به رقم ۱۶/۰ درصد رسید. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آلمان با رشد کمتر از یک نقطه به رقم ۳۰/۰ –درصد و نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله بریتانیا با رشد کمتر از یک نقطه به رقم ۷۳۱/۰ درصد رسید.

بازار کالایی

نفت خام West Texas Intermediate با تغییر جزئی به رقم ۰۳/۶۴ دلار در هر بشکه و نفت خام برنت با افت ۲/۰ درصدی به رقم ۳۹/۶۷ دلار در هر بشکه کاهش یافت. نزول ۴/۰ درصدی در قیمت طلا باعث شد قیمت هر انس طلا به رقم ۳۵/۱.۷۰۹ دلار برسد.

منبع : بلومبرگ

مشاهده کل خبر

کد مقاله

7567

تاریخ انتشار

۱۳۹۹/۱۲/۲۰

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=7567

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات