گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

صندوق های پوشش ریسک مجبور می شوند با شبکه های اجتماعی کنار بیایند!

صندوق های پوشش ریسک مجبور می شوند با شبکه های اجتماعی کنار بیایند!

صندوق­ های سرمایه­ گذاری که همواره عادت به یافتن شرکت­ های ارزشمند ومستعد سرمایه­ گذاری از طریق بررسی گزارشات سودآور و اطلاعات مالی شرکت­ ها بوده­ اند؛ در حال تغییر رویکرد و رفتن به سمت صفحات مجازی برخط (آنلاین) هستند تا بر این اساس از معامله­ گران حقیقی و خرد بازار باز نمانند. لازم به ذکر که تبادل پیام و اطلاعات در این  قبیل شبکه­ ها بعضاً با الفاظ نامناسب صورت ­می­ گیرد!

از اوایل سال ۲۰۲۰ کوویر کوانتیتیو (Quiver Quantitative)، مرکز ارائه ­دهنده داده­ های بازارهای مالی، بر اساس داده­ های به دست آمده از  انجمن­ های ردیت (Reddit) در تالارهای گفتگو (برای مثال تالار شرط­ بندی­ های وال­استریت WallStreetBets) با بیش از ۴۵ میلیون کاربر به شناسایی شرکت­ هایی می­ پردازد که بیشترین میزان گفت­ وگو و جدال درباره آن­ها اتفاق افتاده است و در نهایت با پردازش محتویات آن­ها برآیند نظرات افراد را نسبت به شرکت ارزیابی می ­نماید.

جیمز کارداز، مدیر اجرایی و بنیانگذار شرکت کوویر کوانتیتیو اذعان به افزایش مراجعه  موسسات و صندوق­ های بزرگ پوشش ریسک (Hedge Funds) جهت دریافت اطلاعات کامل در خصوص بحث ­های انجام شده در تالارهای گفتگوی ردیت دارد.

به گفته وی:” به صندوق­ های پوشش ریسک ملوین(Melvin) و سایر صندوق­ های مشابه که کاهش ارزش قابل توجهی داشته ­اند به عنوان درس عبرتی برای آینده نگاه می ­شود.” وی افزود:” باید دانست سرمایه­ گذاران حقیقی چگونه قیمت سهمی را حباب گونه به شدت افزایش می­ دهند و یا علاقه سرمایه­ گذاران خرد در بازار به یک سهم ناگهان افزایش ­یابد.”

موضوع شدت گرفتن گرایش سرمایه­ گذارن خرد پس از هجوم ناگهانی بر سهم گیم ­استاپ و افزایش شدید قیمت آن مطرح شد که بر اساس آن پیش­ بینی صندوق سرمایه­ گذاری ملوین نقش بر آب شد. از این رو سایرین نیز نمی ­خواهند در همان دام گرفتار شوند.

رئیس یکی از بزرگ­ترین صندوق­های پوشش ریسک در جهان به فایننشال تایمز گفت که قصد دارد با استفاده از پردازش زبان طبیعی در تالارهای گفتگوی ردیت از گرفتار شدن در برابر هجوم سرمایه­گذاران خرد در شرط­بندی­های منفی جلوگیری کند. او معتقد است ردیت قطعاً یک مسئله مهم در حوزه مدیریت ریسک است و باید در صدر اولویت­های مورد توجه ما قرار گیرد.

دیوید لبوویتس ، استراتژیست بازارهای جهانی در تامین سرمایه جی پی مورگان (JPMorgan)، معتقد است ردیت و سایر شبکه ­های اجتماعی در حال حاضر نقش مهمتری در بازارهای مالی ایفا می­ کنند. به عقیده وی اکنون شما می­توانید از منابع اطلاعاتی سنتی کمتری برای درک موقعیت سرمایه­ گذاران خرد در بازار استفاده کنید. این بخشی از بازار است که از نظر تاریخی مات و مبهم بوده و اکنون شروع به تاباندن نور خود به اطراف نموده است.

 

منبع

کد مقاله

7772

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۱/۳۰

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=7772

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات