گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

شوک حقوق و دستمزد

شوک حقوق و دستمزد

شوک حقوق و دستمزد: در حالی که انتظار می رفت اقتصاد آمریکا در ماه آوریل ۹۷۸ هزار شغل ایجاد نماید اما  فقط ۲۶۶ هزار شغل غیر کشاورزی ایجاد نمود.

اقتصاد ایالات متحده در ماه آوریل شغل بسیار کمتری از حد تخمین زده شده ایجاد کرد. این موضوع بر شک و تردیدها درباره قدرت بهبود اقتصادی پساکرونا خواهد افزود.

وزارت کار آمریکا می گوید: در اواسط ماه گذشته خالص افزایش اشتغال بخش غیر کشاورزی فقط ۲۶۶،۰۰۰ شغل بوده است؛ در حالی که انتظار برای تعداد کمتر از ۱ میلیون نفر بود. علاوه بر این ، دستمزد ماه مارس با کاهش چشمگیر ۱۴۶،۰۰۰ واحدی به ۷۷۰،۰۰۰ واحد کاهش یافت.

نرخ بیکاری از ۶.۰ درصد در ماه مارس به ۶.۱ درصد نیروی کار افزایش یافت. تحلیلگران انتظار داشتند که این میزان به ۵.۸ درصد کاهش یابد.

هیچ پاسخی برای این سوال وجود ندارد که چرا داده های دولت در این روزها و هفته های اخیر کاملاً با سایر شواهد که نشان از بهبود شرایط دارد در تضاد است. جمع آوری داده ها در نظرسنجی اشتغال بخش خصوصی  (NASDAQ: ADP)  حکایت از افزایش خالص ۷۴۲،۰۰۰ شغل در بخش خصوصی در ماه آوریل دارد. در حالی که برآورد دولت فقط  ۲۱۸،۰۰۰ شغل بوده است.

حداقل برخی از اقتصاددانان در صحت این ارقام بدبین هستند. رابین بروکس ، اقتصاددان موسسه مالی بین المللی در واشنگتن دی سی ، گفت: ” داده های مقطعی را نادیده بگیرید و آخر هفته ساعت را خاموش کنید این شگفتی منفی اشتغال  فقط سر و صدا است و لحظه ای اعتبار ندارد چرا که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده به شدت در حال رشد است.”

واکنش بازار به این اخبار ناگهانی بود ، زیرا سهام دوره ای ، بازده نفت و اوراق قرضه نزولی بودند.

با این حال ، معاملات آتی Nasdaq انتظارات خود را بر این پایه استوار خواهد کرد که احتمالا فدرال رزرو در برابر هرگونه وسوسه ای برای اتخاذ سیاست کاهش خرید اوراق قرضه در سال جاری مقاومت خواهد کرد. در اوایل این هفته ، رابرت کاپلان ، رئیس بانک فدرال دالاس ، اولین مقام ارشد فدرال رزرو بود که اظهار داشت زمان بحث برای کاهش خرید اوراق قرضه فرارسیده است.

تا ساعت ۸:۵۰ AM ET (1250 GMT) روز گذشته معاملات آتی داو جونز که در هفته های گذشته عملکرد بهتری داشته است، ۰.۱٪ افت داشت.

 

سایت investing.com

مشاهده خبر

کد مقاله

8021

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8021

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات