گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

آشفتگی در برخی شاخص ها در بازارهای اروپا

آشفتگی در برخی شاخص ها در بازارهای اروپا

بازار اروپا هفته خود را با آشفتگی در برخی از شاخص‌ها آغاز کرد:

  • گزارش آمار اشتغال زایی در آوریل بسیار ضعیف تر از حد انتظار بود. کارفرمایان ایالات متحده در ماه گذشته تنها ۲۶۶،۰۰۰ نفر نیروی کار خالص استخدام کرده اند؛ که موجب تقویت انتظار عوامل اقتصادی برای پایین نگه داشتن نرخ بهره برای مدت زمان طولانی‌تر شده است.
  • شاخص Stoxx 600 در معاملات بعدازظهر روندی خنثی را پیش گرفت؛ اگر چه منابع اولیه ۲.۱٪ جهش داشت و سهام فناوری ۱.۱٪ سقوط کرد.

بازار سهام اروپا در صبح دوشنبه در حالی دچار آشفتگی شد که سرمایه گذاران به دلیل فشارهای تورمی ، احتمال کاهش نرخ بهره را برای مدت طولانی تر ارزیابی کردند.

 

معاملات آتی سهام ایالات متحده نیزدچار آشفتگی شد و شاهد ریزش سهام شرکت های فناوری بودیم، در حالی که معاملات آتی Dow افزایش قیمت داشت؛ این امر نشان میدهد امکان رشد قیمت  سهام در بازگشایی بازار نیویورک وجود دارد.

در طرف مقابل در ایالات متحده، شاخص میانگین صنعتی داوجونز در روز دوشنبه با رشد سهام انری و ساختمانی به یک رکورد جدید دست یافت. شاخص DOW و  S&P 500 در روز جمعه به بالاترین حد در تاریخ رسیده بودند.

گزارش آمار اشتغال زایی در آوریل بسیار ضعیف تر از حد انتظار بود. کارفرمایان ایالات متحده در ماه گذشته تنها ۲۶۶،۰۰۰ نفر نیروی کار خالص استخدام کرده اند؛ که  موجب تقویت انتظار عوامل اقتصادی برای پایین نگه داشتن نرخ بهره برای مدت زمان طولانی‌تر شده است.. این در حالی است که اقتصاددانان پس از نظرسنجی توسط داو جونز انتظار داشتند این آمار به ۱ میلیون نفر برسد.

بازارهای سهام در آسیا و اقیانوسیه در معاملات روز دوشنبه عمدتا صعودی بودند و گزارش های ضعیف تر از حد انتظار اشتغال ایالات متحده در آوریل را نادیده گرفتند. معاملات آتی نفت به دلیل بسته شدن بزرگترین خطوط لوله در ایالات متحده پس از حمله سایبری به روند صعودی خود ادامه داد.

در بازارهای سهام اروپایی، سهام شرکت پلیمر بریتانیایی Victrex پس از ارائه گزارش ۵ درصد افزایش فروش در نیمه اول سال مالی خود، ۹ درصد صعود کرد و از تاثیرگذار ترین نمادها در افزایش شاخص Stoxx 600 بود و JPMorgan نیز با تغییر وضعیت سهام این شرکت از “خنثی” به “صعودی” قیمت هدف خود را افزایش داد.

در قسمت انتهایی شاخص معتبرترین شرکت های اروپا نیز به طور مشخص شرکت دارویی بلژیکی Galapagos، ۶.۵ درصد ریزش داشت.

 

منبع: CNBC

مشاهده خبر

 

کد مقاله

8052

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۲/۲۱

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8052

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات