گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

احتمال اعتصاب کارگران معدن مس شیلی در پی قرارداد شرکت BHP

احتمال اعتصاب کارگران معدن مس شیلی در پی قرارداد شرکت BHP

در پی عدم موافقت اتحادیه کارگران معدن مس شیلی با قرارداد پیشنهادی شرکت BHP، احتمال اعتصاب افزایش یافت. آخرین اخبار از پایتخت شیلی، سانتیاگو – در تاریخ ۱۴ مه گویای این است که یک اتحادیه صنفی به نمایندگی از کارگران شرکت BHP درمعادن اسکوندیدا و اسپنس، قرارداد پیشنهادی این شرکت را رد کرده و خطر اعتصاب در این ذخایر وسیع مس را افزایش داده است. این‌ها گفته های رئیس اتحادیه کارگران معدن در روز جمعه به رویترز بوده است. ۲۰۵ کارگر اتحادیه،عهده دار گرداندن مرکز عملیات یکپارچه شرکت هستند که کارخانه های کاتد و کنسانتره شمال کشور را از سانتیاگو پایتخت شیلی مدیریت می کنند.

رئیس اتحادیه جسیکا اورلانا به رویترز گفت که ۹۷٪ از کارگران این گروه به رد این معامله رأی داده اند. این وضعیت در حالی شدت گرفته که قیمت جهانی مس افزایش یافته است و به بالاترین حد خود در طی یک دهه گذشته رسیده و اهرم فشار را در اختیار اتحادیه‌هایی میگذارد که می خواهند حقوق و مزایای قراردادهای موجود را افزایش دهند. قوانین شیلی به هر یک از طرفین اجازه می دهد تا قبل از هرگونه اعتصاب احتمالی، به مدت ۵ روز میانجیگری دولت را درخواست کنند، که برای پنج روز دیگر نیز قابل تمدید است.

شرکت BHP در بیانیه ای به رویترز گفت؛ معتقد است که دو طرف کماکان می توانند به توافق برسند. شرکت BHP همچنین خاطر نشان کرد : “با توجه به تمایل برای گفتگو و حسن نیتی که طرفین در طول این مدت از خود نشان داده اند، این شرکت اطمینان دارد که هر دو طرف به توافق رضایت بخشی خواهند رسید.”

معدن اسکوندیدا ، بزرگترین معدن مس جهان، ۱.۱۹ میلیون تن مس در سال ۲۰۲۰ تولید کرد، در حالی که مقادیر تولیدی معدن اسپنس ۱۴۶،۷۰۰ تن بوده است.

 

منبع: رویترز

مشاهده خبر

کد مقاله

8091

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۲/۲۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8091

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات