گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

۴۶ میلیون آمریکایی بیت کوین دارند

۴۶ میلیون آمریکایی بیت کوین دارند

آیا واقعا ۴۶ میلیون نفر آمریکایی بیت کوین دارند؟

وب سایت خبری نیوزویک با انتشار مقاله ای ادعا کرده که ۴۶ میلیون آمریکایی صاحب مقادیری از بیت کوین هستند ، اما این آمار از کجا آمده است؟

اخبار مربوط به رمزارزها در رسانه های اجتماعی پس از انتشار مقاله ای در سه‌شنبه با عنوان “به سبب پذیرش همگانی، ۴۶ میلیون آمریکایی اکنون صاحب بیت کوین هستند” بسیار پرهیاهو بوده است.

این رقم چشمگیر توسط بیت کوینرهای* مشهور از جمله مایکل سیلر، مدیرعامل MicroStrategy ، که در توییتر خود این متن را منتشر کرد که : “صنعت مالی با بکارگیری بیت کوین در محصولات بیمه‌ای ، بانکی و سرمایه گذاری خود ،در حال برداشتن قدمی بسوی پذیرش همگانی رمزارزهاست. نیوزویک می گوید ۴۶ میلیون آمریکایی اکنون صاحب بیت کوین هستند”.

*به اشخاصی که از رمزارز بیت کوین استفاده میکنند یا مشغول به استخراج آن هستند، بیت کوینر گفته میشود.

نیک کارتر ، بنیانگذار Coin Metrics ، گفت که تعداد زیاد بیت کوینرها نشان دهنده “محبوبیت این ارز در بین هواداران خود است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. منافع سیاسی ناشی از پذیرش بیت کوین نیز بسیار قابل توجه است.”

دن هلد، مقام مسئول رشد در Kraken ، یکی دیگر از کسانی بود که از این خبر مهم خوشنود بود و توییت زد :” ۴۶ میلیون آمریکایی صاحب بیت کوین هستند. ۲۲ درصد از کل بزرگسالان. رویای پذیرش همگانی بیت دارد به واقعیت می‌پیوندد”.گرچه، واکنش عمومی کاربران وب سایت ردیت را میتوان با کلمه ناباوری توصیف کرد، برخی از آن‌ها نیز این مقاله را “به شدت اغراق آمیز” خواندند و یا نوشتند که “آنها این اعداد و ارقام را باور ندارند.”

“این رقم به طرز غیر قابل باوری بالاست. من شخصی را نمی شناسم که آن(بیت کوین) را داشته باشد و این مقاله می گوید ۱ نفر از هر ۶ یا ۷ نفر صاحب آن هستند.”

رقم ۴۶ میلیون که نشان دهنده میزان مالکیت رمزارزها در آمریکا می‌باشد، در واقع از نظرسنجی انجام شده از ۶ ژانویه تا ۷ ژانویه توسط گروه سرمایه گذاری دیجیتال نیویورک یا NYDIG، نشأت گرفته است.نظرسنجی صورت گرفته در ژانویه، به یک نظرسنجی جدیدتر که در ۲۲ مارس توسط NYDIG با موضوعیت بیت کوین (BTC) و بیمه عمر انجام شده اشاره دارد، که اساس مقاله نیوزویک را تشکیل داده است. اگرچه مدت زیادی از انتشار این این نظرسنجی‌ها می‌گذرد، اما به لطف برجسته شدن آن در یک رسانه مهم، مجددا توجه مردم را به خود جلب کرده است.

مقیاس نمونه های هر دو نظرسنجی نسبتاً کوچک است، با این وجود از نظر آماری معتبر هستند. اولین مورد روی ۱۰۵۰ شرکت کننده با درآمد بالای ۵۰،۰۰۰ دلار انجام شد و دارای خطای حاشیه‌ای ۳.۱٪ است. مورد دوم بر روی ۲،۱۸۴ مصرف کننده ایالات متحده با حاشیه خطای ۲.۱٪ انجام شده است.

خط اول مقاله نیوزویک نشان می دهد که ۴۶ میلیون آمریکایی برابر است با “۱۷٪ از جمعیت بزرگسال” ، در حالی که در بررسی اولیه NYDIG ادعا می شود این رقم برابر با ۲۲٪ از جمعیت بزرگسال است. NYDIG فقط کسانی که درآمدشان بیش از ۵۰،۰۰۰ دلار است (یک گروه کوچکتر از کل جمعیت بزرگسال) را مورد بررسی قرار داده که ممکن است دلیل اصلی تفاوت در درصدها باشد.

یکی دیگر از یافته های جالب توجه نیوزویک این بود که اکثر پاسخ دهندگان در این نظرسنجی (۵۳٪) “گفتند که دارایی دیجیتال ندارند، اما ۵۵٪ از آن‌ها گفتند که مایل‌اند مقادیری رمزارز را به سبد سرمایه خود اضافه کنند.”

ارقام نظرسنجی NYDIG بالاتر از نظرسنجی اخیر صرافی Gemini است که بیش از ۳۰۰۰ نفر شرکت کننده داشته است. این صرافی در گزارش خود اشاره کرد که “بر اساس اندازه نمونه ما، تخمین می زنیم که تقریباً ۱۴٪ از جمعیت ایالات متحده صاحب رمزارز هستند”، که چیزی حدود ۲۱.۲ میلیون نفر می‌باشد. این ارقام در اواخر آوریل منتشر شد، گرچه خود این نظرسنجی در ماه های اکتبر و نوامبر سال ۲۰۲۰ قبل از اینکه شاهد بازار صعودی سال ۲۰۲۱ باشیم.

منبع: کوینت تلگراف

مشاهده خبر

کد مقاله

8116

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۲/۲۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8116

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات