گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

مس؛ گل سرسبد گروه فلزات

مس؛ گل سرسبد گروه فلزات

بدون شک طلا همچنان به عنوان فلز گران بهای اصلی باقی مانده است که از آن برای خنثی سازی اثر تورم استفاده می کنند. بعلاوه اینکه طلا همان قدرت خرید ۱۰۰ سال گذشته را دارد.به عبارتی ، اگر در سال ۱۹۱۰ سکه طلای ۲۰ دلاری یا اسکناس ۲۰ دلاری (قابل بازخرید به طلا) داشتید، می توانستید آن را برای پرداخت هزینه یک دست کت و شلوار جدید و یک وعده استیک استفاده کنید؛ اما امروز با همان اسکناس ۲۰ دلاری شاید فقط توانایی پرداخت برای استیک را داشته باشید.

با این حال، یک سکه طلای یک اونسی تقریباً ۱۹۰۰ دلار ارزش دارد. با ۱۹۰۰ دلار، همچنان می توانید یک دست کت و شلوار بخرید، و شام یک وعده استیک میل کنید. به عبارت دیگر، قدرت خرید طلا در صد سال گذشته تغییری نکرده است. با این حال، نرخ تورم به مرور زمان قدرت خرید ارز فیات (ارز چاپ شده توسط دولت) را به شدت کاهش داده است.ناشی از ثبات در قدرت خرید، طلا هرگز جلوه یا جذابیت خود را به عنوان یک دارایی امن از دست نخواهد داد. به همین دلیل است که طلا همیشه دارایی اساسی برای نگهداری در شرایط بحرانی خواهد بود.

با این حال، برای یک معامله یا سرمایه گذاری سودمند، بد نیست به بررسی معاملات آتی فلز مس بپردازید. قیمت مس بیش از دو برابر افزایش یافته است، از ۲.۰۰ دلار در هر پوند(واحد اندازه گیری جرم؛ ۱پوند = ۰.۴۵ کیلوگرم) در اواسط مارس ۲۰۲۰ و در ۱۰ مه به بالاترین سطح معاملات، ۴.۸۷ دلار در هر پوند معامله شد و در نتیجه ۱۴۳.۵٪ افزایش ارزش داشت.

بیشتر تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت مس در سال جاری و سه ماهه اول ۲۰۲۲ رشد بیشتری داشته باشد. استراتژیست‌های بازار بورس کالا در بانک آمریکا پیش بینی می کنند که قیمت مس تا پایان سال جاری به ۵.۸۷ دلار در هر پوند برسد. به تازگی مایکل ویدمر، استراتژیست بازار بورس کالا در بانک آمریکا، گفته است که موجودی انبار شده در مقیاس تن، اکنون در سطوحی است که ۱۵ سال پیش دیده شده است.

وی پیش بینی می کند که مس می تواند به ۱۳۰۰۰ دلار در هر تن برسد، که تقریباً ۵.۸۹ دلار در هر پوند است. وی همچنین پیش بینی کرده است که مس می تواند تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰ هزار دلار در هر تن برسد. این سناریو قیمت مس را به بیش از ۹ دلار در هر پوند می رساند.طبق گزارش بانک آمریکا، “جهان با خطر اتمام ذخایر مس روبروست” که باعث افزایش کسری‌های عرضه و تقاضا می‌شود و قیمت ها می توانند تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰،۰۰۰ دلار در هر تن برسند.

“اگر انتظار ما از افزایش عرضه در مواد ثانویه، که یک بازار غیر شفاف است، محقق نشود، موجودی‌ها می توانند طی سه سال آینده تخلیه شوند، و حتی نوسانات شدیدتری در قیمت ایجاد شود که می تواند این فلز قرمز رنگ را به بیش از ۲۰ هزار دلار در هر تن (۹.۰۷ دلار در هر پوند) برساند.”

دیوید نیوهاوزر، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری Livermore Partners ، گفت که “من فکر می کنم مس، نفت جدید است و همینطور برای پنج تا ۱۰ سال آینده، مس با احتمال رسیدن به قیمت ۲۰۰۰۰ دلار در هر تن می‌تواند بسیار سودده به نظر برسد.”بدیهی است که مس هرگز جایگزین مزایای امن طلا نخواهد بود و به همین ترتیب، طلا باید بخشی اساسی و جدایی ناپذیر از سبد سرمایه گذاری‌های متنوع باشد. در عین حال، مس می تواند یکی از سودآورترین سرمایه گذاری‌ها طی سه سال آینده باشد.

منبع: Fxempire

مشاهده خبر

کد مقاله

8295

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۳/۲۲

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8295

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات