گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

منع استفاده از دلار در بانک های کوبا

منع استفاده از دلار در بانک های کوبا

به گفته معاون اول رئیس بانک مرکزی، فرانسیسکو میوبره لنس، قانون گذران کوبا از گردشگران خواسته اند که به همراه خود دلار به این جزیره کارائیبی نبرند، زیرا واحد پول ایالت متحده دیگر در این کشور پذیرفته نخواهد شد.

روزنامه رسمی حزب کمونیست حاکم بر کوبا؛ “گرانما” ، به نقل از یک مقام ارشد گفت: “افرادی که در این مدت به کشور می آیند باید با ارز دیگری غیر از دلار وارد کشور شوند.”

گردشگران اجازه استفاده از کارت برای پرداخت و همچنین برداشت نقدی با ارزهای دیگر را خواهند داشت.

در اوایل این هفته، دولت کوبا اعلام کرد که بانک‌های این کشور به طور موقت پذیرش سپرده‌های نقدی به دلار را متوقف می کنند. مقامات کوبا دلیل این اقدام را تحریم‌های شدید ایالات متحده آمریکا عنوان کرده اند، که مانع از استفاده این ارز در خارج از کشور شده است.

طبق گفته بانک، هر دو این اقدامات از ۲۱ ژوئن به اجرا در می آیند و مدت زمان پایداری این قوانین، بستگی به رفع تحریم های آمریکا دارد.

پس از گسترش تحریم‌های موجود توسط دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور پیشین آمریکا، بیش از ۲۰ بانک، معاملاتی که کوبا در آن دخیل باشد را منع کرده اند.

کوبا سالهاست که مالیات ۱۰ درصدی بر دلار را به دلیل مشکلات استفاده از آن و نداشتن مراودات مالی، اعمال کرده است. مقامات کوبا در سال ۲۰۲۰ این قانون مالیاتی را لغو کردند زیرا شاهد افزایش بازگشایی فروشگاه‌هایی بودند که بجای ارز محلی، از دلار استفاده می کنند.

منبع: راشاتودی

مشاهده خبر

کد مقاله

8478

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۳/۲۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8478

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات