گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

افزایش قیمت نفت و تصمیم افزایش عرضه از سوی اپک پلاس

افزایش قیمت نفت و تصمیم افزایش عرضه از سوی اپک پلاس

  • نفت وست تگزاس در ژوئن بیش از ۱۰ درصد و برنت بیش از ۸ درصد افزایش یافت
  • ذخایر کوشینگ به پایین ترین حد خود از مارچ ۲۰۲۰ رسیده اند
  • قیمت متوسط پیش بینی شده برای نفت برنت و وست تگزاس بر اساس نظر سنجی رویترز به ترتیب ۶۷.۴۸ و ۶۴.۵۴ دلار است
  • تصمیم اوپک پلاس بر افزودن ۲ میلیون بشکه نفت در روز به میزان عرضه بازار بین اوت و دسامبر

در روز پنجشنبه با افزایش چشمگیر تقاضا، کاهش ذخایر نفت ایالات متحده و گزارش رویترز مبنی بر اینکه تولیدکنندگان اوپک پلاس قصد افزایش تولید در ماه‌های آینده را دارند، باعث افزایش ۲ درصدی قیمت نفت شد.

هر بشکه نفت خام برنت به میزان ۱.۳۸ دلار معادل ۱.۹ درصد افزایش یافت و به ۷۶ دلار در هر بشکه رسید. همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۴۹ دلار یا ۲ درصد افزایش، ۷۴.۹۶ دلار در بازار به فروش رسید.

یک منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفت: در نشست امروز اوپک پلاس تصمیم دارد بین اوت و دسامبر، حدود ۲ میلیون بشکه نفت در روز را به مقادیر عرضه قبلی اضافه کند.

این منبع گفت که میزان تولید ماهانه گروه متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانی از جمله روسیه به کمتر از ۰.۵ میلیون بشکه در روز می رسد.

جیووانی استاونووو، تحلیلگر UBS ، گفت: “این اجماع به دنبال رسیدن به ۵۰۰.۰۰۰ بشکه در روز یا کمی بیشتر بود. بنابراین ۴۰۰.۰۰۰ بشکه اضافه در روز برای ماه آگوست کمتر از حد انتظار بوده و بازار را در تابستان جاری پرتنش نگه می‌دارد و در حالی که تقاضا در هفته های آینده همچنان در حال افزایش است.”

جیووانی استاونووو ، تحلیلگر UBS ، پیش بینی کرد که با کاهش بیشتر موجودی نفت، قیمت ها در سه ماهه سوم سال بالاتر برود، وی همچنین گفت که : “ما معتقدیم بازار ظرفیت لازم برای جذب بیشتر نفت خام عرضه شده از طرف اوپک پلاس را دارد.”

نفت وست تگزاس در ماه ژوئن بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت؛ این در حالی است که نفت برنت با بیش از ۸ درصد رشد، به بالاترین میزان خود از اکتبر ۲۰۱۸ رسید.تحلیلگران انتظار دارند تقاضای نفت در نیمه دوم سال با سرعت بیشتری افزایش یابد زیرا افراد بیشتری علیه COVID-19 واکسینه می شوند و محدودیت های سفر نیز کاهش یافته اند.

تاماس وارگا، تحلیلگر نفت در کارگزاری PVM Oil ، گفت: ” نیمه اول سال، به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا زمینه برای بهبود بیشتر و رشد اقتصادی و تقاضای نفت، فراهم شود.”در همین حال، شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا این نگرانی را به وجود آورده که بهبود تقاضا ممکن است متزلزل شود. تعطیلی‌های مجدد و افزایش هزینه‌ها در ماه ژوئن باعث کاهش فعالیت در کارخانه آسیا شد.

در ایالات متحده، براساس داده های اداره اطلاعات انرژی، ذخایر نفت خام در واکنش به افزایش تقاضا طی هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی کاهش یافت.

افت بی سابقه موجودی نفت خام در کوشینگ، اوکلاهما و نقطه تحویل وست تگزاس، به کمترین میزان خود از مارس ۲۰۲۰ ، میتواند باعث بوجود آمدن ناآرامی‌هایی در قیمت‌ها شود.نظرسنجی رویترز در ماه گذشته نشان داد که انتظار میرود نفت برنت امسال به متوسط قیمت ۶۷.۴۸ دلار در هر بشکه و همچنین نفت وست تگزاس به ۶۴.۵۴ دلار برسد؛ که هر دو مقادیری بیش از آنچه در ماه مه برای این شاخص‌ها پیش بینی شده بود، است.

منبع Reuters
مشاهده خبر

 

 

کد مقاله

8820

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۴/۱۲

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8820

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات