گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

پیوستن بانک آمریکا به دنیای بیت کوین‌ها

پیوستن بانک آمریکا به دنیای بیت کوین‌ها

پیوستن بانک آمریکا به دنیای بیت کوین‌ها با معامله قراردادهای آتی بیت کوین

  • بانک آمریکا (Bank of America) تریدینگ قراردادهای آتی بیت‌کوین را برای مشتریان منتخب تایید کرد.
  • بانک آمریکا که ابتدا رویکرد محافظه‌کارانه‌ای داشت، حالا تصمیم گرفته از قراردادهای آتی بازار بورس شیکاگو (Chicago Mercantile Exchange (CME)) استفاده کند.
  • بانک‌های سرمایه‌گذاری، محصولات کریپتویی را به عنوان سرمایه‌گذاری به مشتریان عرضه می‌کنند چرا که شرکت بانکداری گلدمن ساکس (Goldman Sachs) تریدینگ کریپتویی خود را دوباره عرضه کرده است.

هر روز موسسات بانکی بیشتری سراغ استفاده از بیت‌کوین می‌روند. به نقل از منابع ناشناس، بانک آمریکا آماده است تا امکان معامله قراردادهای آتی بیت‌کوین را برای مشتریانش فراهم کند.

بانک آمریکا امکان تریدینگ قراردادهای آتی بیت کوین را فراهم می‌کند، نگرانی‌های نظارتی همچنان به قوت خود باقی است

به نقل از منابع ناشناس، تریدینگ قراردادهای آتی بیت‌کوین برای گروه منتخبی از مشتریان بانک آمریکا فراهم شده است که دومین بانک بزرگ ایالات متحده است. البته بنا به گزارشات رسیده، هنوز این سرویس برای تمام مشتریان این موسسه مالی عرضه نمی‌شود.

جروم پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزرو درباره ضرورت نیاز به رمزارزها و استیبل‌کوین‌ها در اقتصاد آمریکا اظهار نظر کرد. فدرال رزرو برای بررسی دقیق این دارایی‌های دیجیتال به سایر مقامات نظارتی در سراسر جهان پیوست. تاکید و هدف اصلی، نیاز به قوانین و مقررات سفت و سخت‌تر بود.

بانک‌های سرمایه‌گذاری علیرغم عدم اطمینان نظارتی قصد دارند تا امکان سرمایه‌گذاری روی محصولات رمزارزی را برای مشتریان‌شان فراهم کنند. این غول بانکداری سرمایه‌گذاری با همکاری گروه بورس و بازرگانی کالای شیکاگو (CME Group) و بانک آمریکا، تجارت کریپتویی را عرضه کرده است.

گروه بورس و بازرگانی کالای شیکاگو در سال ۲۰۱۷ از تریدینگ قراردادهای آتی بیت‌کوین خود رونمایی کرد. از آن زمان به بعد، این پلتفرم به افزایش در سرمایه‌گذاری و مشارکت فعال موسسات دست یافت.

احتمالا بانک آمریکا با همراهی سایر بانک‌ها و بانک‌های سرمایه‌گذاری، محصولات کریپتویی در کل آمریکا عرضه می‌کند. جالب است که بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی آمریکا در سال ۲۰۱۸ مشتریانش را از معامله محصولات وابسته به رمزارزها منع کرده بود و حالا موضعش را نسبت به کریپتوها تغییر داده است.

صدها بانک آمریکایی سراغ بیت کوین رفته‌اند

شرکت سرمایه‌گذاری دیجیتال کریپتو کاستدی NYDIG در می ۲۰۲۱ اعلام کرد که مشتریان برخی بانک‌های آمریکایی به‌زودی می‌توانند از طریق همین حساب‌های فعلی خود معامله کنند و سپرده بیت‌کوینی داشته باشند.

یان ژائو (Yan Zhao ) رئیس شرکت NYDIG می‌گوید:

بانک‌ها به‌این دلیل خواهان بیت‌کوین هستند که مشتریان‌شان را می‌بینند که دلارهای‌ خود را به کیف پول کوین‌بیس (Coinbase) و سایر صرافی‌های کریپتویی می‌فرستند.

شرکت NYDIG شرکت تابعه Stone Ridge است که شرکت مدیریت دارایی در نیویورک محسوب می‌شود. آن‌ها با همکاری سرویس ملی اطلاعات فیدلیتی (Fidelity National Information Services)، طرح‌هایی برای عرضه بیت‌کوین به مشتریان بانک‌های مختلف آمریکا ارائه کرده‌اند.

براساس اظهارات شرکت NYDIG، صدها بانک به شرکت‌ها و وام‌دهندگانی مانند بانک‌های دولتی کوچک پیوسته‌اند. این اعلامیه بانک آمریکا نخستین نمونه از میان انواع موسساتی است که خواهان رشد تولیدات بیت‌کوینی هستند.

 

منبع  Fxstreet

مشاهده خبر

کد مقاله

8927

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۴/۲۸

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8927

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات