گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

افزایش تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ به میزان پیش از پاندمی کرونا

افزایش تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ به میزان پیش از پاندمی کرونا

اوپک اعلام کرد که تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ به میزان پیش از پاندمی کرونا می‌رسد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکننده‌های متحد قصد دارند تا تقاضای جهانی نفت را به شش میلیون بشکه در روز در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ برسانند تا سال آینده به میزان پیش از پاندمی کرونا برسد.

براساس گزارشی که در ماه جولای منتشر شد، تقاضای جهانی نفت حدود ۹۶.۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود که این شاخص تا حدود ۳.۳ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند و از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ پیشی بگیرد.

همزمان، پیش‌بینی رشد عرضه نفت از سوی کشورهای غیر عضو اوپک ۳۰۰۰۰ بشکه کاهش داشته و به حدود ۶۳.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این سازمان اعلام کرده است که کشورهای کانادا، نروژ، برزیل، چین و گویان پیشتاز این افزایش پیش‌بینی‌شده هستند درحالی‌که پیش بینی می‌شود تولید هیدروکربن‌های مایع ایالات متحده آمریکا ۰.۰۶ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که تقاضای بنزین و دیزل در ترافیک کالا و افزایش جابجایی جمعیت در دوران پس از پاندمی کرونا به‌خصوص در آمریکا، چین و هند افزایش پیدا خواهد کرد.

این پیش‌بینی با افزایش شمار پروازهای داخلی و خارجی درباره سوخت هواپیما هم مطابقت دارد.

هرچند اوپک خاطرنشان می‌کند که تداوم گسترش ویروس کرونا و تاثیر آن روی رشد اقتصاد جهانی، تاثیر غیرقابل‌پیش‌بینی روی ارقام خواهد گذاشت.

تولید نفت شرکت‌های عضو اوپک در ژوئن به ۵۸۶۰۰۰ بشکه در روز افزایش داشت که پس از کاهش طی بدترین دوران پاندمی، بازگشتی به همان ۲۶ میلیون بشکه در روز بود.

منبع راشاتودی
مشاهده خبر

 

کد مقاله

8930

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۴/۲۸

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8930

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات