گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

توقف تعرفه های برنامه ریزی شده بر روی آلومینیوم چین توسط اتحادیه اروپا

توقف تعرفه های برنامه ریزی شده بر روی آلومینیوم چین توسط اتحادیه اروپا

گروه لابی اعلام کرد که اتحادیه اروپا تعرفه های برنامه ریزی شده روی آلومینیوم چین را متوقف می کند:

خبرگزاری رویترز از بروکسل: صنف صنایع اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام نمود که اتحادیه اروپا قرار است به منظور به تعلیق درآوردن نه ماهه آلومینیوم چین، تعرفه‌هایی را در ماه اکتبر، روی آلومینیوم چین اعمال کند، این اتحادیه در ادامه افزود که این تعلیق موجب به خطر افتادن مشاغل شده و سیگنال‌های اشتباه به پکن مخابره می کند.

کمیسیون اروپایی در اوت ۲۰۲۰ محصولات آلومینیومی نوردتخت را در بخش های مختلف از ساخت وساز و عمران گرفته تا حمل و نقل و کالاهای مصرفی ماندگار مورد بررسی قرار داد و در آوریل ۲۰۲۱ تعرفه‌های موقتی بین ۳/۱۹ درصد و ۷/۴۶ درصد تعیین نمود.

تعرفه های قطعی که احتمالا بین ۱۴ تا ۲۵ درصد هستند، معمولا از اکتبر به مدت پنج سال قابل اجرا خواهند بود. به نقل از اتحادیه آلومینیوم اروپا در بروکسل، هرچند پس از شکایت دو مصرف کننده آلومینیوم و یک وارد کننده، قرار است که این تعرفه‌ها به مدت نه ماه تعلیق شوند. کمیسیون اعلام کرد که تحقیقات هنوز تا ۱۱ اکتبر ادامه دارد و در صورت نیاز اقدامات لازم اتخاذ می‌شوند. کمیسیون اضافه کرد که درخواستی برای تعلیق دریافت کرده است و درحال حاضر با مشاوره کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد به این موضوع فکر می کند.

البته کمیسیون اعلام کرده که هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. گرد گوئتز (Gerd Goetz) مدیر اتحادیه آلومینیوم اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که این روند توسعه، تکان بزرگی به بخش های آلومینیوم و سایر بخش های صنعتی داده است. گوئتز می‌گوید: «چطور صنایع اروپایی می‌توانند به نیاز فوری و الزامی به اقدامات اجرایی تجاری اعتماد کنند وقتی که دروازه ورود محصولات دورریختنی و با کربن بالای چینی همچنان باز است؟»

این کمیسیون تا به حال تنها در چند مورد خاص، تعرفه ها را به تعلیق انداخته است، که آخرین مورد به سال ۲۰۰۹ و محموله های شیمیایی از چین برمی گردد. درخواست تعلیق جدید به شرایط بازار اشاره دارد که از زمان طرح نخستین شکایت در اواسط ۲۰۲۰ تغییر کرده است. قیمت آلومینیوم همانند بسیاری از کالاهای دیگر به واسطه رونق اقتصادی، افزایش یافته است. اتحادیه آلومینیوم اروپا می گوید اگرچه ظرفیت اتحادیه اروپا برای تامین بازار کافی است، حاشیه سود این بخش محدود است.

 

منبع: reuters

مشاهده خبر

 

کد مقاله

9122

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۶/۲۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9122

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات