گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

آمیتا کانت مدیرعامل نیتی آیوگ: هند نمی تواند با کپی از روی چین به کارخانه جهانی بعدی تبدیل شود

آمیتا کانت مدیرعامل نیتی آیوگ: هند نمی تواند با کپی از روی چین به کارخانه جهانی بعدی تبدیل شود

 

آمیتا کانت (Amitabh Kant) در رویداد مجازی که هیئت صنعتی CII برگزار کرد عنوان نمود که بخش خصوصی هند باید اهداف بلندپروازانه‌ای برای خودش تعیین کند و روی باتری‌های پیشرفته هیدروژنی سبز و پنل‌های خورشیدی پیشرفته متمرکز شود تا بتواند وارد میدان رقابت گردد.

کانت معتقد است که هند نباید وارد حوزه‌هایی شود که چین در آن‌ها پیشتاز است.

آمیتا کانت مدیرعامل نیتی آیوگ (Niti Aayog) روز پنج‌شنبه عنوان نمود که هند نمی‌تواند با کپی برداری و تقلید از چین به تولیدکننده جهانی بعدی تبدیل شود، کانت تاکید دارد که اگر کشور به دنبال این است که به رهبر و پیشتاز جهانی تبدیل شود باید وارد حوزه‌های درحال رشد شود.

کانت در نشست مجازی که هیئت صنعتی CII برگزار نمود اعلام کرد که بخش خصوصی هند باید اهداف بلندپروازانه‌ای برای خودش تعیین کند و روی تولید باتری‌های درجه یک هیدروژنی سبز و پنل‌های خورشیدی پیشرفته متمرکز شود تا در میدان رقابت باقی بماند.

کانت می‌افزاید: «هند با تقلید و کپی برداری از روی دست چین، نمی تواند به تولیدکننده شماره یک دنیا تبدیل شود . . . ما همیشه به لحظات پایانی رشد می‌رسیدیم، این بار باید سراغ شروع حوزه‌های رشد برویم».

کانت معتقد است که هند نباید وارد حوزه‌هایی شود که چین در آن‌ها یکه تاز است. او می‌گوید «هند قدرتمندترین شرکت‌های جهانی در بخش انرژی های تجدیدشدنی را دارد . . . اگر می‌خواهید که به رهبر دنیا تبدیل شوید، این ها (پنل های خورشیدی چیشرفته، باتری‌های پیشرفته هیدروژنی) حوزه های فناوری رشد هستند که باید روی شان کار کنید».

کانت عنوان می کند که هند می‌تواند صادرکننده اصلی هیدروژن سبز و آمونیاک سبز باشد، و قیمت انرژی خورشیدی باید طی پنج سال آینده به ۱ روپیه در هر واحد کاهش یابد.

وی تاکید دارد که «این امر، شرایطی را رقم می‌زند که در آن تولیدات سبز هند به نسبت فراورده‌های با کربن بالا هند ارزان‌تر خواهند شد».

کانت با اشاره به اینکه تنها ۱۸ درصد مصرف انرژی نهایی هند به شکل انرژی است می‌گوید که ۸۲ درصد باقیمانده به شکل های دیگری از کربن زدایی (decarbonisation) نیاز دارند. کانت ارجاعی هم به تحلیل نیتی آیوگ دارد و خاطرنشان می‌سازد که اروپا و آمریکا باهم نزدیک به ۵۰۰ گیگاوات آمونیاک سبز و هیدروژن سبز وارد خواهند کرد.

«هند باید هدف صادرات حداقل ۲۰۰ گیگاوات هیدروژن سبز و آمونیاک سبز را تا سال ۲۰۳۰ در برنامه بگذارد».

او همچنین عنوان می‌کند که این صنعت هند باید ناب و دیجیتال باشد و روی مهارت ها، تحقیق و توسعه شرکتی، و نوآوری های تولید مدرن و پیشرفته سرمایه گذاری کند تا در میدان رقابت حرفی برای گفتن داشته باشد. «این فناوری جدید باید مشترک، پیوسته و الکتریک باشد».

کانت با توجه به اینکه بخش خصوصی برای حفظ رقابت باید از اختلالات ناشی از پاندمی کووید ۱۹ استفاده کند، عنوان می‌کند که «جهان در حال رفتن به سمت فناوری سبز است. فناوری قدیمی از بین خواهد رفت و آینده از آنِ این فناوری سبز است».

وی همچنین اضافه می کند که هند برای کاهش هزینه‌های پروژه‌های انرژی سبز به دنبال پروژه‌های نوآورانه می‌گردد. به نقل از کانت، نیتی آیوگ همکاری نزدیکی را با کشورهای زیادی برای تولید وسایل نقلیه برقی و سبز شروع کرده و قدردان پیشرفتی است که این کشورها در اشاعه حمل و نقل سبز ایجاد کرده‌اند.

 

منبع: financialexpress.
مشاهده خبر

 

کد مقاله

9127

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۵/۲۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9127

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات