گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

سرمایه گذاری سامسونگ به منظور رشد در دوره پساکرونا

سرمایه گذاری سامسونگ به منظور رشد در دوره پساکرونا

به منظور رشد پس از بیماری واگیر (کرونا)، سامسونگ تا سال ۲۰۲۳ مبلغ ۲۰۶ میلیارد دلار سرمایه­ گذاری خواهد نمود

 

گزارش از هیکیونگ یانگ با ویرایش شری ژاکوب فیلیپس و کریستوفر کوشینگ

سئول، ۲۴ آگوست (رویترز): گروه شرکت الکترونیک سامسونگ با مسئولیت محدود (KS- 005930) به منظور گسترش جایگاه خود در صنایع دارویی- زیستی، هوش مصنوعی، نیمه­ رساناها و روباتیک در دوره پساکرونا، طی سه سال آینده مبلغ ۲۴۰ تریلیون واحد پول وون (۲۰۶ میلیارد دلار) سرمایه­ گذاری خواهد کرد.

در روز سه شنبه، مدیر بزرگترین گروه شرکتی کره جنوبی اظهار داشت که تا سال ۲۰۲۳ این سرمایه ­گذاری به تقویت جایگاه جهانی این گروه در صنایع کلیدی همچون تراشه ­سازی کمک خواهد کرد، و در عین حال به این شرکت امکان می­ دهد تا در رشته­ های جدیدی همچون روباتیک و مخابرات نسل آتی فرصت ­هایی را برای رشد خود جستجو کند.

شرکت الکترونیک سامسونگ، به عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه در دنیا، گفت این گروه در نظر دارد از طریق ادغام و ترکیب­ های شرکتی، به فناوری و رهبری بازار انسجام ببخشد. این کار در روند ارقام سرمایه­ گذاری اختلال و وقفه ایجاد نکرده است.

این شرکت بیان نکرد آیا بر این اساس جدیدترین رقم سرمایه گذاری شامل ۱۷ میلیارد دلار برای انعقاد قرارداد جدید احداث کارخانه تولید تراشه به کمک آمریکا هزینه شده است. این طرح نسبت به راهبرد شناور سه ­ساله قبلی سامسونگ در سال ۲۰۱۸ بزرگتر است. این گروه تصمیم داشت تا برای حفظ رهبری فناورانه، به ویژه در طی شرایط اضطراری در داخل کشور و خارج سرمایه­ گذاری خود را افزایش بدهد.

شرکت الکترونیک سامسونگ در طی اظهارات خود بیان نمود: صنعت تراشه بستری ایمن برای اقتصاد کره به شمار می­رود… سرمایه­ گذاری ماجراجویانه ما از این جهت راهبرد بقا محسوب می­ شود که اگر ما رقابت ­پذیری خود را از دست بدهیم، تقریباً دیگر نمی ­توانیم به وضعیت قبلی خود برگردیم.

در این بین، رقبای تولید تراشه از قبیل شرکت تایوانی (با مسئولیت محدود) تولید نیمه ­رسانا (TW- 2330) و شرکت اینتل (اینتل. کو) برای جبران کمبود تراشه در جهان سرمایه­ گذاری ­های فراوانی کرده­ اند و در بخش تراشه پیشرفته رقابت را تشدید می ­کنند.

بر طبق گفته کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی،گروه سامسونگ دارای ۵۹ بنگاه وابسته با مقدار دارایی کلی ۴۵۷ میلیارد وون است.

برنامه سرمایه­ گذاری درست یک هفته پس از زمانی تغییر کرد که به دنبال محکومیت­ های مربوط به ارتشاء و اختلاس، جی­وای­لی رهبر گروه شرکت سامسونگ به قید ضمانت از زندان آزاد شد.

(۱ دلار = ۰۸۰۰/۱۱۶۷ وون)

 

منبع : Reuters

مشاهده خبر

 

کد مقاله

9164

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۶/۰۶

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9164

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات