گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

روی آوردن اروپاییان به مصرف زغال سنگ در اثر کمبود گاز طبیعی

روی آوردن اروپاییان به مصرف زغال سنگ در اثر کمبود گاز طبیعی

کارشناسان: کمبود گاز طبیعی ممکن است اروپائیان را وادار کند تا به مصرف زغالسنگ روی بیاورند:

بر طبق نظر سایموناس ویلکیس، کارشناس بازارهای انرژی اتحادیه اروپا، افزایش قیمت ­های گاز کشورهای اروپایی را وادار خواهد نمود تا با محدود کردن اهداف خود به مصرف زغال سنگ و سوخت ­های فسیلی گرایش پیدا کنند.

ویلکیس به خبرگزاری تاس گفت: تاسیسات ذخیره ­سازی با موجودی پایین ظرفیت خود همچنان قیمت گاز را بالا می ­برند. اگر این تاسیسات هم ­اکنون دوباره پر نشوند، دوره سخت ­تری از زمستان در راه خواهد بود، که به خاطر جبران فقدان برق، ممکن است کشورهای اتحادیه اروپا مجبور شوند دوباره نیروگاه­ های حرارتی خود را با انواع دیگری از سوخت ­ها از جمله زغال سنگ فعال راه ­اندازی کنند.

در روز چهارشنبه، قیمت ­های گاز در اروپا به رقم بالای تقریباً ۹۷۰ دلار به ازای ۱۰۰۰ متر مکعب در طی چند سال اخیر رسید که این رقابت بی سابقه در طول چند هفته اخیر در حال افزایش بوده است. جهش در قیمت ­ها شکل گرفت تا مقادیر افت نیروی برق را در طول زمستان در اتحادیه اروپا رقم بزند.

بر طبق این گزارش، قیمت ­های گاز با شیب تند به محرکی برای صعود قیمت ­های کربن و زغال سنگ تبدیل شده تا ارقام بالای نیز برای آن ثبت شود. بر طبق نظر تحلیلگران، در میان دیگر عوامل نقش­ آفرین در افزایش هزینه­ های انرژی می­توان به عدم دسترسی به تولید باد و نیروگاه هسته ­ای در این قاره اشاره کرد.

 

منبع:راشا تودی(rt)

مشاهده خبر

 

کد مقاله

9225

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۶/۲۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9225

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات