گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

کاهش نرخ جهانی تولید ناخالص داخلی بر اساس فیچ

کاهش نرخ جهانی تولید ناخالص داخلی بر اساس فیچ

به دلیل محدودیت­ های مرتبط با بیماری فراگیر (کووید)، موسسه رتبه­ بندی فیچ کاهش نرخ جهانی تولید ناخالص داخلی را پیش‌بینی کرده است:

موسسه رتبه­ بندی فیچ (Fitch Rankings) چشم ­اندار خود را برای بهبود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ عرضه کرده است، که اختلالاتی را در زنجیره تامین نشان می­دهد که ناشی از بیماری همه­ گیر کووید-۱۹ بوده و همچنان اکثر کشورها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

بر طبق گزارش چشم­انداز اقتصاد جهانی این آژانس برای ماه سپتامبر، انتظار می­رود تولید ناخالص داخلی (GDP) دنیا در سال جاری تا ۶% رشد نماید. رقم جدید از پیش‌بینی نرخ ۳/۶% موسسه فیچ در ماه ژوئن پایین‌تر است. این گزارش بیان می­کند که محدودیت­ های عرضه پیشرفت روند بهبود را محدود می­ سازند. سهم بیشتر رشد تقاضا در افزایش قیمت­ها منعکس می­شود و پیش‌بینی­ها برای تورم آمریکا دوباره مورد بازنگری قرار گرفته­اند. موسسه فیچ نرخ پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصاد آمریکا از ۸/۶% در ماه ژوئن به ۲/۶% کاهش داده است، این در حالی ­است که در میان روند کند رشد دارایی- بازار، انتظار رشد برای اقتصاد چین از ۴/۸% به ۱/۸% تقلیل یافته است که به تقاضای داخلی آن بستگی دارد.

این آژانس بیان کرد: ضمناً، با توجه به این که توزیع واکسن اثر افزایش­ های بازبینی ­شده مرتبط با ویروس کرونا بر فعالیت اقتصادی در اروپا و در سطحی نسبتاً ملایم‌تر در آمریکا را محدود می­ کند، پیش‌بینی نرخ رشد برای منطقه اروپا در سال جاری از ۵% پیشرفت تا ۲/۵% مورد تجدیدنظر قرار گرفت. ولی در جایی که نرخ ­های واکسیناسیون پایین باقی بماند، پویایی ویروس بر نرخ رشد تاثیر شدیدتر دارد. بیماری همه ­گیر هنوز تامین نیروی کار را محدود می­ نماید. تحلیلگران موسسه فیچ توقع دارند محدودیت ­های عرضه جهانی و فشارهای تورمی در سال ۲۰۲۲ تعدیل شود.

 

منبع:راشا تودی(rt)

مشاهده خبر

 

کد مقاله

9229

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۶/۲۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9229

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات