گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

برای نخستین بار طی هفت سال اخیر بهای نفت از مرز ۸۵ دلار گذشت

برای نخستین بار طی هفت سال اخیر بهای نفت از مرز ۸۵ دلار گذشت

دوشنبه هفته گذشته، قیمت نفت بار دیگر به رکورد دیگری دست یافت، این در حالی بود که برای نخستین دفعه طی هفت سال گذشته بهای نفت خام به سطح ۸۵ دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت با جهش ۲/۱% به بالای سطح ۰۷/۸۵ دلار در بشکه دست یافت. از اکتبر سال ۲۰۱۴ تاکنون برای نخستین بار در ابتدای روز مبادله نفت خام به بالای ۸۵ دلار رسیده است.

در طی چند هفته اخیر، این جهش تشدید شده است وقتی با جهش در قیمت­های گاز طبیعی، زغالسنگ و نفت­خام، بحران انرژی به وجود آمد. فقط در این ماه بهای نفت ۱۳% افزایش داشت و هم اکنون نسبت به سال گذشته ۱۲۰% بر قیمت آن افزوده شده است.

جهش ناگهانی بهای نفت موجب تقویت فشارهای تورمی و بالا رفتن هزینه زندگی روزمره برای ساکنان آمریکا می­شود. بر طبق گزارش AAA نیوز، هر گالن معمولی بنزین در داخل کشور آمریکا از میزان ۳۲/۳ دلار در هفته پیش به ۳۸/۳ دلار نرسید. با این که پارسال افراد کمتری رانندگی می­کردند، میانگین بهای بنزین در سطح ۱۶/۲ دلار به ازای هر گالن متوقف شد.

نفت خام برنت، معیار جهانی، روز دوشنبه ۱% افزایش داشت و در طول همان روز به بهای ۵۱/۸۶ دلار در هر بشکه رسید که سه برابر بیشتر از بهای آن طی سه سال اخیر بود.

منبع:cnn
مشاهده خبر

کد مقاله

9509

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۰۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9509

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات