گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

میزان فروش خودروی تسلا به ۱ تریلیون دلار رسید

میزان فروش خودروی تسلا به ۱ تریلیون دلار رسید

پس از آن که شرکت هرتز ۱۰۰۰۰۰ دستگاه تسلا را برای ناوگان استیجاری خود سفارش داد و مدل ۳ این خودرو به پرفروش‌­ترین خودرو در اروپا تبدیل شد، سهام شرکت خودروسازی الون موسک به شدت افزایش یافت. اکنون خودروی تسلای مدل ۳ پرفروش­ترین خودرو در اروپا است و تسلا به عنوان اولین وسیله ­نقلیه برقی به نخستین خودروی تولیدی در دنیا تبدیل شده که پس از سفارش ۱۰۰۰۰۰ دستگاه تسلا به وسیله شرکت هرتز و فروش یک تریلیون دلاری، سهام آن اخیراً به سطح بالایی ارتقا پیدا کرده است.

در تحلیل شرکت JATO آمده است: تغییرات در این ابعاد نادر است، شماری از عوامل در آن نقش داشته‌­اند. علاوه بر این انگیزه‌­ها، شرکت­‌های سازنده خودرو برای تولید، مدل­های بیشتری عرضه کرده و پیشنهادهای بهتری برای تولید آن داده‌­اند، و بسیاری از آن­ها برای تولید وسایل­ نقلیه الکتریکی منبع محدود نیمه­‌رسانا را به جای وسایط‌­نقلیه با سیستم احتراق درونی جایگزین می­‌کنند.

پیش بینی می شود پس از تداوم جهش قیمت‌­های آن و تخصیص ۵/۴۶ درصد از این بازار به آن، به زودی خودروهای اسپورت (SUVs) می­توانند به ازای هر اتومبیل دست­دوم وارد بازار اروپا بشوند. پنج سال پیش، خودروهای اسپورت فقط ۲۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده بودند.

اگر این روند ادامه یابد، ممکن است جاده­‌های اروپا همانند جاده­­های آمریکا بشوند که در آن بیش از نیمی از کل فروش خودروها به اتومبیل های اسپورت (SUVs) اختصاص دارد.

ضمناً، به گزارش بلومبرگ، به عنوان بخشی از برنامه بلندپروازانه برقی کردن ناوگان اتومبیل استیجاری خود، شرکت هرتز ۱۰۰۰۰۰ دستگاه خودروی برقی تسلا را سفارش داده است. این سفارش خود رکوردی برای اتومبیل­‌های برقی محسوب می­شود و حدوداً ۲/۴ میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد. در ماه آینده خودروی تسلای مدل ۳ در اماکن شرکت هرتز در شهرهای اصلی آمریکا و اروپا فعالیت خود را شروع می­کند. بر طبق گفته اعضای آن، مشتریان به شبکه سوپرشارژر تسلا دسترسی پیدا خواهند کرد، در عین حال شرکت هرتز در حال ساختن زیرساخت شارژ وسیله نقلیه برای خود است.

سهام تسلا در معاملات صبحگاهی خود بیش از ۶ درصد افزایش ارزش داشت و هر سهم ۹۶۶ دلار مبادله شد و ارزش سهام این شرکت به ۹۵۷ میلیارد دلار رسید.

 

منبع:telegraph
مشاهده خبر

 

کد مقاله

9510

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۰۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9510

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات