گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

پیش بینی می‌شود بهای بیت‌کوین به ۲۲۰ هزار دلار افزایش یابد

پیش بینی می‌شود بهای بیت‌کوین به ۲۲۰ هزار دلار افزایش یابد

ناشی از اراده چین مبنی بر لغو ممنوعیت استخراج بیت­کوین،پیش بینی می­شود بهای بیت­کوین به ۲۲۰ هزار دلار افزایش یابد  

 

هم ­اکنون کمیته توسعه و اصلاحات ملی چین (CNDRM) از مردم درباره گنجاندن استخراج بیت­ کوین در فهرست صنایع از رده خارج شده خود نظرخواهی می­‌کند. آژانس برنامه­ریزی دولتی از عموم مردم خواسته تا درباره ممنوعیت استخراج بیت­ کوین در کشور نظر بدهند. این حرکت نشان می­‌دهد که مقامات چینی توانسته­‌اند موضع منفی قبلی خود را در مورد بیت­ کوین اصلاح کنند.

نظرخواهی عمومی این سازمان دولتی در چین به عنوان واکنشی نسبت به نحوه ممنوعیت ماه سپتامبر آن محسوب می‌­شود که پس از متواری شدن استخراج­‌کنندگان بیت­ کوین به آمریکا به عنوان رقبایی جهانی از آن استفاده می­‌کردند. اکنون، ایالات متحده کشور غالب جهانی در زمینه استخراج بیت­ کوین است و  پس از رونق بازار فعلی بیت ­کوین، بایجینگ (پکن) به مخاطره افتاده است. وقتی در پایان سپتامبر چین استخراج بیت­ کوین را غیرقانونی اعلام کرد، بهای بیت­ کوین دوبرابر شد.

ماکس کایزر پیشگام در استخراج بیت­کوین ضمن صحبت با شبکه انگلیسی اکسپرس، گفت بهای بیت­کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ تا ۲۲۰۰۰۰ دلار افزایش خواهد داشت. او به این واقعیت اشاره کرد که مسترکارت به زودی کیف­های پول بیت­کوین و کارت­های اعتباری و بدهکار خود را به عنوان گزینه‌­ای برای برنامه‌­های وفاداری عرضه خواهند کرد که در خطوط هواپیمایی یا نقاط هتل می­توان آن را به بیت­ کوین تبدیل کرد.

در ۲۴ سپتامبر، قانون گزاران چینی تراکنش‌­های رمزارزها و استخراج آن را در داخل کشور ممنوع اعلام کردند. ایالات متحده با نرخی بالا در زمینه استخراج جهانی بیت­کوین سهمی عمده دارد. قزاقستان و روسیه در حال حاضر به ترتیب رتبه‌­های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌­اند.

در گفتگو با خبرگزاری انگلیسی اگسپرس، آقای کایزر گفت: هر کشور باید از لحاظ راهبردی بیت­ کوین را استخراج و ذخیره کند در غیر این صورت اقتصاد آن کشورها درگیر آتش تورمی شدید خواهد شد.

اما بریتانیا حتی روند افزودن بیت­کوین را به ذخایر راهبردی خود نیز آغاز نکرده است. در مقابل، این خطا باعث خواهد شد تا شکست در کانال سوئز کم­اهمیت به نظر برسد. پیش از ان که چین استخراج بیت­کوین را ممنوع کند، بخش عمده قدرت جهانی تکثیر بیت­کوین در چین متمرکز شد. در چین، استخراج­کنندگان بیت­کوین به توان برقابی بسیار ارزانی دست یافته بودند.

این قدرت به آن­ها در برابر رقبا در نقاط دیگر جهان، امتیاز می­ بخشید. ولی، دولت چین در حال تولید ارز دیجیتال در قلمروی خود است و امیدوارست در زمان المپیک زمستانی پکن از آن پرده‌­برداری کند. نظام سیاسی در پکن بیت ­کوین را به عنوان رقیبی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی خود می­‌داند که برای خویش برنامه‌­ریزی کرده است.

 

 

منبع:express
مشاهده خبر:

کد مقاله

9514

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۰۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9514

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات