گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

السالوادور برای بیت‌کوین تبلیغ می‌کند

السالوادور برای بیت‌کوین تبلیغ می‌کند

السالوادور برای شهر بیت­ کوین که از طریق اوراق بهادار بیت­ کوین تامین مالی می­شود، تبلیغ می ­کند:

برای شروع، السالوادور مبلغ ۱ میلیارد دلار اوراق بهادار ۱۰ ساله کوه آتشفشان (ولکانو) را به پشتوانه بیت­‌کوین با نرخ سود ۵/۶% منتشر کرد. با قانونی اعلام کردن مبادله بیت­‌کوین در آن کشور، السالوادور قبلاً ثابت کرده بود در این مسیر پیشرو است. نه فقط با انجام آن اقدام بلکه ضمن استفاده از منبع زمین­ گرمایی از یک آتشفشان، این کشور نیروی برق را برای سیستم مبادله بیت‌­کوین فراهم کرده است، که این اقدام به باقی نقاط جهان این پیام را ارسال می­کند که تراکنش‌­های خود را با بلاکچین ایمن و تضمین کنند و سکه­‌های جدیدی را تولید کنند که می‌­تواند به عنوان تلاش دوستدار محیط زیست محسوب شود.

رئیس‌­جمهور السالوادور، نایب بوکله الگویی را برای ملل آمریکای لاتین ارائه کرده تا با خرید سکه‌­های بیت‎‌­کوین و تبلیغ کیف­‌های دیجیتال از آن کشور تقلید کنند. حالا، او با تاسیس شهر بیت­‌کوین گام دیگری برداشته که نه فقط برای استفاده از رمزارز سازگار است بلکه دوستدار محیط زیست نیز هم می‌­باشد.

این شهر در لایونیون قرار دارد که انرژی زمین­ گرمایی مربوط به یک آتشفشان را برای تولید برق مهار کرده است. به استثنای مالیات بر ارزش افزوده، در این شهر دیجیتال میزان مالیات بر درآمد، سودهای سرمایه، دارایی، حقوق پرداختی، و عوارض شهرداری و هزینه انتشار گاز کربنیک صفر خواهد بود. علاوه بر میدان مرکزی بیت­کوین، این شهر دیجیتال شامل فرودگاه، مراکز اقامتی و کسب­ وکارهای مختلف خواهد بود.

اوراق بهادار بیت‌­کوین

تامین مالی برای این شهر از طریق اوراق بهادار به پشتوانه بیت‌­کوین انجام خواهد شد که این کشور در نظر دارد در سال ۲۰۲۲ آن را افتتاح کند، و بنا به گفته سامسون ماو، مدیر اجرایی راهبرد شرکت فناوری بلاکچین بلاک­استریم، ضمن اعلام جزئیات رویداد بیت­‌کوین اظهار داشت که السالوادور مبلغ ۱ میلیارد دلار اوراق بهادار ۱۰ ساله  کوه آتشفشان (ولکانو) را به پشتوانه بیت­کوین با نرخ سود ۵/۶% منتشر کرده است.

السالوادور ۵۰% از عواید حاصل از این اوراق بهادار را برای خرید بیشتر بیت‌­کوین تخصیص خواهد داد. در حالی که بهای بیت­کوین فعلاً در زیر سطح آستانه ۶۰۰۰۰ دلار شناور است، آن­ها توانستند برای معامله آن چانه ­زنی کنند، به غیر از اوراق بهاداری که انتظار می­رود طی ۶۰ روز دیگر و یا همین حدود صادر شود.

مرکز مالی

سامسون ماو پیش‌بینی کرد علاوه بر این، پس از آن که این کشور مقداری از این بیت­کوین را توزیع خواهد کرد تا به عنوان گواهی پرداخت سود برای سرمایه­‌گزاران به آنها ارائه شود، یک دوره بلندمدت پنج ساله برای بیت­کوین آغاز خواهد شد.

السالوادور تنها کشور آمریکای لاتین است که بر روی استفاده از بیت­کوین پافشاری می­‌نماید. اخیراً کوبا برای تنظیم رمزارز شناخته شده برنامه‌­ریزی کرده تا راه را برای انجام پرداخت­ها با بیت‌­کوین در این کشور هموار سازد. آرژانتین برای مبادلات مربوط به تراکنش­‌ها با رمزارز ۶/۰% مالیات تعیین کرده است. و برزیل مقرراتی در این مورد وضع کرده که نشان می­‌دهد برای پرداخت دستمزد به کارکنان از بیت­‌کوین استفاده خواهد شد.

منبع: fxempire
مشاهده خبر

 

کد مقاله

9691

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۹/۰۶

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9691

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات