گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

گردهمایی نخبگان میلیاردر به خاطر سویه جدید Omicron لغو شد

گردهمایی نخبگان میلیاردر به خاطر سویه جدید Omicron لغو شد

مجمع اقتصاد جهانی (WEF) از لغو نشست سالانه خود که قرار بود بین ۱۷ تا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ در داووس سوئیس برگزار شود، به خاطر «تداوم عدم قطعیت» ناشی ظهور سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون (Omicron) خبر داد. مجمع اقتصاد جهانی با عنوان اینکه شرایط کنونی پیرامون شیوع سویه جدید ویروس کرونا امکان «برگزاری حضوری این اجلاس جهانی را عملا دشوار و غیرممکن» کرده است، لغو نشست سالانه را در وب سایت خود اعلام کرد.

متن بیانیه مجمع به شرح زیر است «علیرغم رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، قدرت انتشار و شیوع سویه اُمیکرون و تاثیرش روی مرزهای هوایی و جابجایی باعث شده که چاره ای به جز لغو این مراسم نداشته باشیم».

در عوض، مجمع مجموعه جلسات آنلاینی را برگزار کرده که شرکت کننده ها به صورت آنلاین «به دنبال راه حلی برای چالش های سخت و جدی دنیا خواهند بود». این اجلاس که همه ساله در ژانویه در دامنه کوه های آلپ در سوئیس برگزار می شد دومین سال پیاپی است که به خاطر پاندمی کووید-۱۹ لغو شده است. پس از لغو اجلاس ۲۰۲۱ ابتدا قرار بر آن شد که مراسم در اوت ۲۰۲۱ در سنگاپور برگزار شود اما دوباره کنسل شد. مجمع اقتصاد جهانی این بار اعلام کرده که پیش بینی می شود این رویداد تجاری ۲۰۲۲ اوایل تابستان برگزار شود. مجمع اقتصاد جهانی در سال ۱۹۷۱ به عنوان بنیادی غیرانتفاعی به مرکزیت ژنو برگزار شد که بزرگترین رویداد اقتصادی سالانه است که رهبران تجاری و سیاست مداران را از اقصی نقاط جهان گردهم می آورد.

 

منبع:rt

مشاهده خبر

کد مقاله

9820

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۰/۰۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9820

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات