گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

اکتشافات جهانی نفت و گاز در سال ۲۰۲۱

اکتشافات جهانی نفت و گاز در سال ۲۰۲۱

اکتشافات جهانی نفت و گاز در سال ۲۰۲۱ به پایین ترین حد در ۷۵ سال گذشته رسیده است:

تجزیه و تحلیل انرژی ریستاد نشان می دهد، اکتشافات جهانی نفت و گاز در سال ۲۰۲۱ در پایین ترین سطح خود در ۷۵ سال گذشته قرار دارند، البته در صورتی که به اکتشافات قابل توجهی در روزهای باقیمانده دسامبر دست نیابیم. تا پایان ماه نوامبر، کل حجم جهانی اکتشافات نفتی و گازی در سال جاری معادل ۴.۷ میلیارد بشکه نفت (بو) محاسبه شده است و بدون دستیابی به هیچ گونه کشف مهمی در این ماه، این صنعت در مسیر بدترین اکتشافات خود از سال ۱۹۴۶ قرار خواهد گرفت. این مسئله همچنین نشان دهنده کاهش قابل توجه از ۱۲.۵ میلیارد (معادل بشکه نفت) است که در سال ۲۰۲۰ کشف شد.

مایعات همچنان در ترکیب هیدروکربن ها غالب هستند و ۶۶٪ از کل کشفیات را تشکیل می دهند. هفت اکتشاف جدید در نوامبر ۲۰۲۱ اعلام شد که حدود ۲۱۹ میلیون بو از حجم جدید را کشف نمودند. میانگین ماهانه حجم کشف شده در سال جاری اکنون به ۴۲۴ میلیون معادل بشکه نفت می رسد. کاهش حجم تجمعی، عدم وجود اکتشافات بزرگ فردی را برجسته می کند، همانطور که در سال های گذشته نیز چنین بوده است.

اگرچه برخی از پروژه ها با رتبه‌بندی بالا قرار است قبل از پایان سال حفاری شوند، اما حتی یک اکتشاف قابل توجه نیز ممکن است نتواند به حجم اکتشافات در سال ۲۰۲۱ کمک زیادی بکند زیرا ممکن است این چاه‌ها در این سال تقویمی تکمیل نشوند. پالزور شنگا، معاون تحقیقات بالادستی ریستاد انرژی می‌گوید:” بنابراین، حجم تجمعی کشف‌شده در سال ۲۰۲۱ به کمترین میزان خود در دهه‌های اخیر خواهد رسید”.

بزرگترین کشف در ماه نوامبر ۲۰۲۱، به یوتی وست گروه روسی لوک اویل در سواحل مکزیک اختصاص داشت که تخمین زده می شود حدود ۷۵ میلیون معادل بشکه نفت از منابع قابل بازیافت را در خود جای دهد. این اکتشاف حجم تجمعی کشف شده لوک اویل در کشور آمریکای شمالی را افزایش می دهد. با این حال، این مقادیر از اکتشافات هنوز برای توسعه تجاری ناکافی هستند و قبل از مطرح نمودن مفهوم توسعه نیاز به اکتشافات بیشتر در مقیاس مشابه دارند. لیکن، این اکتشافات به مکزیک این روزنه امید را می بخشند که این کشور می تواند به روند نزولی کاهش تولید خود خاتمه دهد. قرار است چندین چاه در بلوک های پیشنهادی در دورهای مختلف مناقصه حفاری شوند که بسیاری از آنها توسط شرکت های نفتی بین المللی پیشگام انجام می شوند.

نانگکا-۱ در خارج از سواحل مالزی به دومین چاه اکتشافی متوالی تبدیل شده است که در بلوک SK 417 حفر شده است. پروژه ویلدکت توسط اپراتور دولتی تایلند PTTEP تا عمق ۳۷۵۸ متری حفاری شده است و گاز شیرین را در مخازن کلاستیک چرخه ششم میوسن میانی تا اواخر میوسن کشف کرد. کشور نروژ به کشف یافته های کوچک تا متوسط ​​ادامه می دهد و فرصتی برای عملی ساختن این اکتشافات با زیرساخت های موجود فراهم می کند.

 

منبع: rt

مشاهده خبر

کد مقاله

9849

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۰/۰۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9849

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات