گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

چین به دنبال توسعه پایدار املاک

چین به دنبال توسعه پایدار املاک

بانک مرکزی چین به دنبال توسعه سالم بازار املاک است:

رویترز – بانک مرکزی چین متعهد شده است که توسعه سالم بازار املاک و مستغلات این کشور را بهبود بخشد و همچنین اظهار امیدواری کرده است که از حقوق قانونی خریداران خانه محافظت خواهد کرد و نیازهای معقول زندگی آنها را بهتر تامین خواهد نمود.

بیانیه بانک خلق چین (PBOC) که پس از نشست کمیته سیاست پولی سه ماهه چهارم آن در روز شنبه منتشر شد، نشان می دهد که قانونگذاران چینی به طور جزئی محدودیت‌های بخش املاک را کاهش می‌دهند تا از یک افول قابل توجه جلوگیری به عمل بیاورند. PBOC  با اشاره به کنفرانس سالانه کار اقتصادی مرکزی چین که در اوایل دسامبر برگزار شد، می گوید ثبات اقتصادی را در بحبوحه بحران های محیط خارجی و همه گیری جهانی در اولویت قرار می دهد.

“PBOCدر چشم انداز رشد خود محتاط تر عمل نمود و نشان داد که قصد دارد از ابزارهای سیاستی گسترده و هدفمند برای حمایت از اقتصاد واقعی به شیوه ای فعال تر حمایت کند، تحلیلگران گلدمن ساکس روز یکشنبه در یادداشتی گفتند که این بانک در حاشیه در بخش املاک کمی با ملایمت بیشتر رفتار نموده است. همچنین این بانک افزود:” ما انتظار داریم بانک مرکزی نقدینگی بلندمدت بیشتری را از طریق کاهش RRR و تسهیلات وام‌های مختلف تزریق کند، هزینه‌های مالی در بودجه حمایت بیشتری از رشد در مقایسه با سال ۲۰۲۱ داشته باشد، و دولت‌های محلی سیاست‌های املاک را در سطوح محلی تسهیل نمایند.”

PBOC  گفت که سیاست پولی خود را انعطاف‌پذیر و مناسب نگه می‌دارد و نقدینگی را در حد معقولی حفظ خواهد کرد. این امر حمایت از اقتصاد واقعی را با نگاه بدبینانه نسبت به شرکت های کوچک تقویت می کند. بانک مرکزی بار دیگر تاکید کرد که براصلاحات در بازار ارز تاکید بیشتری خواهد داشت و انعطاف پذیری نرخ مبادله یوان را افزایش می دهد و در عین حال شرکت ها و موسسات مالی را به سمت ” ریسک خنثی” هدایت می کند.

 

منبع:reuters

مشاهده خبر

کد مقاله

9859

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۰/۰۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9859

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات