گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

مالک خودروی تسلا از مدل ۳ از باتری ماشین خود برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می کند

مالک خودروی تسلا از مدل ۳ از باتری ماشین خود برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می کند

فرد مقیم سانفرانسیسکو واحدهای پردازش گرافیکی را مستقیماً به باتری خودروی الکتریکی وصل نموده است. استخراج ارزهای دیجیتال، که فرآیندی هزینه براست، معمولاً به رایانه و قدرت زیادی نیاز دارد. با این حال، برخی از کارشناسان در حال ارائه راه های نوآورانه برای تولید سکه های رمزنگاری هستند. سراج راوال ساکن سانفرانسیسکو به CNBC می گوید که او نرم افزار استخراج بیت کوین رایگان را بر روی Apple Mac mini M1 خود اجرا می کند و با وصل کردن یک اینورتر به سوکت برق ۱۲ ولتی در کنسول مرکزی ماشینش، رایانه از انرژی برق بهره می برد. او همچنین واحدهای پردازش گرافیکی یا پردازنده‌های گرافیکی متصل به هم را به «فرانک» تسلای خود متصل کرده است و این دستگاه‌ها را از باتری داخلی خودرو خارج می‌کند. راوال افزود که پردازنده‌های گرافیکی دست دوم را از eBay می‌خرد که به صرفه‌جویی بیشتر در هزینه کمک می‌کند. این فرد می گوید که او مشکل ابطال گارانتی ماشینش را دارد، اما می‌گوید ارزشش را دارد. به گفته او، در طول سال ۲۰۲۱، او حتی در زمان رکود نیز سود ماهانه از حدود ۴۰۰ دلار به ۸۰۰ دلار در ماه را از رمزارزها دریافت می کند.

راوال می گوید او نسبت به پتانسیل درآمد تسلای خود بسیار خوشبین است، حتی اگر برای شارژ آن باید هزینه بپردازد. اگر او روزانه چند ساعت با ماشین رانندگی کند، یک بار در هفته باید شارژ کند و قبض ماهیانه او بین ۳۰ تا ۶۰ دلار است.

راوال برآورد نموده است که او تقریباً ۲۰ ساعت در روز از باتری تسلا خود رمز ارزاستخراج می کند. او گفت که قصد دارد تسلای خود را مجهزبه یک روبوتکسی کاملاً مستقل بنماید که حتی در زمانی که رانندگی نیز نمی کند، ارز دیجیتال به دست آورد.

 

 

منبع: rt

مشاهده خبر

 

کد مقاله

9960

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۰/۲۲

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9960

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات