گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

عدم پیروی بانک ملی سویس از معیارهای سبز

عدم پیروی بانک ملی سویس از معیارهای سبز

بانک ملی سوئیس از معیارهای سبز برای سرمایه گذاری پیروی نمی کند:

رویترز – آندریا ماچلر، عضو هیئت مدیره بانک ملی سوئیس (SNB) اظهار داشت: بانک ملی سوئیس (SNB)  باید انعطاف پذیری خود را در مورد نحوه سرمایه گذاری انبوه ارز خارجی خود حفظ کند و در این زمینه اخطار داد که تغییر به سمت سرمایه گذاری های سبز به سیاست پولی آن لطمه می زند. SNB یک سرمایه گذار بزرگ جهانی است که دارایی های ارزی نزدیک به ۱ تریلیون فرانک سوئیس (۱ تریلیون دلار) را در طول مبارزات انتخابات طولانی خود برای جلوگیری از افزایش ارزش فرانک سوئیس به دست آورد.

بانک مرکزی با درخواست‌های طرفداران محیط ‌زیست برای استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خود برای تأثیرگذاری بر شرکت‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی مواجه شده است. اما مایکلر در یک سخنرانی در زوریخ گفت که کار SNB نبود. ماکلر می گوید: “هدف ما این نیست که جهان را سبزتر کنیم. این وظیفه ما نیست.” ترازنامه باید براساس اهداف سیاست پولی پیش برود.»

هدف SNB ثبات قیمت است، هدفی که از طریق کاهش ارزش فرانک و مداخلات فارکس و نرخ‌های بهره منفی در نظر گرفته می شود. ماکلر می گوید که محدود کردن سرمایه گذاری SNB به انعطاف پذیری آن صدمه می زند اما این مسئله برای حفظ یک سیاست پولی مستقل ضروری است. همچنین وی می گوید: “ما به تنوع سازی بسیار گسترده برای کاهش ریسک نیاز داریم، انعطاف پذیری باید حفظ شود.”

او افزود که SNB در خرید سهام رویکرد منفعلانه ای دارد و در انتخاب سهام مشارکت نکرد و این موضوع، توانایی بانک برای پیروی از معیارهای زیست‌محیطی محدود کرده، اما این بانک سهام شرکت‌هایی را که عمدتاً در استخراج زغال‌سنگ فعالیت داشتند، نیز خریداری ننمود. ماکلر افزود: با این وجود، بانک مرکزی به دنبال تغییرات در ارزش بازار شرکت‌های انرژی، به طور قابل توجهی سهم سرمایه‌گذاری خود در سهام شرکت‌های انرژی را از ۱۱ درصد به ۳ درصد طی ۱۰ سال گذشته کاهش داده است.

منبع:.reuters

مشاهده خبر

کد مقاله

9971

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۰/۲۵

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9971

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات