گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

رقابت طلا با بیت کوین

رقابت طلا با بیت کوین

گلدمن ساکس می گوید بیت کوین به عنوان “ذخیره ارزش” با طلا رقابت خواهد کرد:

رویترز – زاک پاندل، تحلیلگر گلدمن ساکس، در یادداشت تحقیقاتی به مشتریان گفت: رمزارز بیت کوین در سال ۲۰۲۲ با استقبال گسترده از دارایی های دیجیتال، گوی رقابت را از طلا خواهد ربود. گلدمن ساکس ضمن اشاره به ارزش بازار ۷۰۰ میلیارد دلاری بیت کوین در مقایسه با حدود ۲.۶ تریلیون دلار طلا که به عنوان سرمایه گذاری در دسترس دارد، گفت که این ارز دیجیتال در حال حاضر ۲۰ درصد از سهم بازار “انبوه ارزش” را داراست. گلدمن ساکس در فهرستی از پیش بینی های سال ۲۰۲۲ گفت که بیت کوین “به احتمال زیاد” در طول زمان به سهم بالاتری دست خواهد یافت.

در این یادداشت آمده است که در یک سناریوی فرضی که بیت کوین ۵۰ درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص می دهد، قیمت آن به بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار خواهد رسید. بیت کوین در روز چهارشنبه حدود ۴۳.۰۰۰ دلار معامله شد که پس از سقوط شدید در اوایل دسامبر، به سیر صعودی خود ادامه داد. در ماه نوامبر، قیمت آن به بالاترین حد خود یعنی ۶۹۰۰۰ دلار رسید. پاندل می‌نویسد: «بیت‌کوین ممکن است کاربردهایی فراتر از «ذخیره ارزش» داشته باشد – و بازارهای دارایی دیجیتال بسیار بزرگ‌تر از بیت‌کوین هستند – اما ما فکر می‌کنیم که مقایسه ارزش بازار آن با طلا می‌تواند به تعیین پارامترهایی در نتایج قابل قبول برای بازده بیت‌کوین کمک نماید.

اصطلاح “ذخیره ارزش” معمولاً دارایی هایی را توصیف می کند که می توانند ارزش خود را در طول زمان بدون کاهش ارزش حفظ کنند، مانند فلزات گرانبها یا برخی ارزها. گلدمن ساکس میز معاملات ارزهای دیجیتال خود را در سال ۲۰۲۱ دوباره راه اندازی نمود.

 

منبع:reuters

مشاهده خبر

کد مقاله

9974

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۰/۲۵

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9974

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات