گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

جی پی مورگان: افزایش نرخ ۴ درصد در سال ۲۰۲۲ و نوسانات زیاد بازار

جی پی مورگان: افزایش نرخ ۴ درصد در سال ۲۰۲۲ و نوسانات زیاد بازار

جیمی دیمون به نقل از جی‌پی مورگان می‌گوید: «اگر خوش شانس باشیم، فدرال رزرو می‌تواند «فرود نرم» را تحت نظارت خود داشته باشد: انتظار بیش از ۴ درصد افزایش نرخ در سال ۲۰۲۲ و نوسانات زیاد در بازار را باید داشته باشیم.

 

جیمی دیمون، مدیر عامل شرکت جی‌پی‌مورگان،  می‌گوید که مصرف‌کننده در سال ۲۰۲۲ در وضعیت خوبی خواهد بود، اما همچنین اذعان می‌کند که نوسانات ممکن است در بازارهای مالی افزایش یابد، زیرا فدرال رزرو قصد دارد افزایش تورم ناشی از کووید را بررسی نماید.

مدیر عامل جی پی مورگان در طی مصاحبه ای با CNBC در یک کنفرانس مراقبت های بهداشتی که توسط بانک وی به عنوان بزرگترین بانک ایالات متحده از نظر ارزش بازار، برگزار شد، گفت که پیش بینی بازار برای افزایش حداکثر سه نرخی برای اقتصاد (و بازار) برای جذب ” بسیار آسان” خواهد بود. اما او گفت که انتظار دارد که بانک مرکزی کار بیشتری را انجام دهد.

او به کانال تجاری می گوید: «من شخصاً تعجب می‌کنم اگر فقط چهار باشد.

اظهارات دایمون در حالی بیان شد که بازار اوایل دوشنبه در حال کاهش بود و اقتصاددانان گروه گلدمن ساکس گفتند که انتظار دارند در سال ۲۰۲۲ چهار نرخ در مقایسه با درخواست قبلی برای ۳ افزایش نرخ بهره و ترازنامه فدرال رزرو که در سه ماهه سوم در اوایل ماه جولای آغاز می شود، افزایش یابد. محققان دویچه بانک در یادداشتی روز دوشنبه نوشتند که اقتصاددانان دویچه بانک انتظار دارند در سال ۲۰۲۲ چهار افزایش از ماه مارس آغاز شود که تقریباً براساس انتظارات بازار است.

دیمون گفت که امیدوار است بانک مرکزی بتواند به کاهش فشارهای تورمی کمک کند. همچنین وی افزود: “اگر ما خوش شانس باشیم، آنها می توانند کاهش سرعت را نظارت نمایند و شاهد کاهش تورم خواهیم بود… و ما چیزی را خواهیم داشت که شما آن را “فرود نرم” تورم می نامید.”

او می گوید که در حال حاضر «تراز مصرف‌کننده هرگز در وضعیت بهتری نبوده» و انتظار «بهترین رشد در امسال را دارد»، – «فکر می‌کنم شاید مدتی پس از رکود بزرگ، این اتفاق رخ دهد».

 

منبع:cnbc.

مشاهده خبر

کد مقاله

9978

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۰/۲۵

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9978

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات